מדברים בשפתם

בית בנימיני בצבע טרי

מדברים בשפתם

אוצרארז נאבי פנה

משתתפים:

נעמה אגסי, איתי אהלי, טל ארז, אדמהון גלאור מקונן, יהונתן הופ, רמי טריף, יאיר לוי, גרגורי לרין, ולריה מוניס, אלינור פורטנוי, יוליה צוקרמן, שירה קרת ואיתי לניאדו

ביריד העיצוב הישראלי "צבע טרי" נעשה ניסיון לייצר, לייצג ולאפיין מהו הפרופיל של עיצוב ישראלי. עם זאת האם באמת ניתן לזהות מהו עיצוב ישראלי או  מי הוא מעצב ישראלי?

בשוק קטן וצפוף כמו עולם העיצוב ועולם העיצוב הישראלי בפרט, ישנו צורך להתבלט בפיתוח סגנון, גישה ושפה אישית. לגלות מעין זהות בעצמך שהופכת לסמל מסחרי, לדרך של עבודה בעלת אופי מבדיל ומגובש, אותם הקהל יכול לזהות.

כל אלמנט מהעשייה של מעצבים שעושה את העבודה שלהם למוכרת ולמשויכת אליהם חשוב היום יותר מתמיד – מחומרים, אל טכניקה, צבעוניות, צורה או דרך הבחירה של נושא מסוים; אם זה העיסוק הסובייקטיבי בערכים ועקרונות של המעצב/ת שחוזרים ובאים לידי ביטוי בעיצוב שלו/ה או תהליכי העיצוב שבחרו שיובילו לאורך זמן ליצירה של זהות.

ביוזמת בית בנימיני – מרכז המתמקד בקרמיקה עכשווית, התבקשו מעצבים להשליך את השפה האישית שפיתחו על מוצר קרמי ולייצר סידרה כשסך כל הפריטים המעוצבים יהוו מעין קולאז' ויזואלי או Test Case של ההיסטוריה והזהות הישראלית של כל אחד מהם.

החיבור בין קרמיקה ל-Signature Style של המעצבים בתערוכה מציע דיאלוג בין העיצוב הקרמי והחותם הייחודי למעצב/ת בדמות רפטטיביות, שכפול וחתימה, שהם מנת חלקם של שני אלו המניעים את היצירה בפרויקט ״מדברים בשפתם״.

התערוכה "מקומי" המוצגת בימים אלו בגלריה בית בנימיני, היוותה את השלב הראשון בדיון על עיצוב קרמי מקומי. התערוכה "מדברים בשפתם" המתכתבת עם התערוכה "מקומי" (אותו אוצר וכמעט אותם מעצבים), מהווה נדבך נוסף כהמשך של דיון חשוב זה.

 

back to top