אודות בית בנימיני

המרכז לקרמיקה עכשווית ע"ש יששכר ויהודית בנימיני

בית בנימיני- המרכז לקרמיקה עכשווית ע"ש יששכר ויהודית בנימיני הוקם על מנת לקדם את האמנות והעיצוב הקרמי ולהוות בית פעיל ותוסס לקהילה המקצועית ולקהל הרחב. באמצעות מגוון הפעילויות אשר המרכז מפעיל ברצוננו לעצב ולהרחיב את גבולות השיח אשר מתקיים בין היבטים שונים של תחום הקרמיקה ובהקשר הרחב של התרבות החומרית. המרכז שוכן בקריית המלאכה בדרום תל אביב, אזור אשר הפך בשנים האחרונות לחממה מרכזית של אמנות עכשווית בזכות הגלריות הרבות, בתי המלאכה, וסטודיואים של אמנים.

המרכז מחויב לטיפוח של אמנות הקרמיקה והעיצוב ומגשים מטרה זו באמצעות גישה רב מעשית; בית הספר לאמנות הקרמיקה אשר בתוכו נכללים קורסים מעשיים, סדנאות אמן, הרצאות והדגמות, מיועד עבור קהל הקרמיקאים המקצועיים כמו גם לחובבנים ומתחילים ולקהל הרחב, שני חללי גלריות עם תערוכות מתחלפות מדי חודשיים, שיחי גלריה וסיורים מודרכים, ספריית עיון פתוחה לקהל הרחב, מלגת סטודיו ראשון לקרמיקאים בתחילת דרכם המקצועית ותכנית שהות אמן בינלאומית אשר שמה לה למטרה לפתח את הקשרים בין הקהילה המקומית לקהילה העולמית בשדה הקרמיקה. מנעד הפעילויות של המרכז משקף ולו בקצת את אופיו התוסס והעכשווי ואת פועלו לקידום אמנות הקרמיקה והעיצוב בישראל.

בית בנימיני- המרכז לקרמיקה עכשווית ע"ש יששכר ויהודית בנימיני הוא מוסד ציבורי ללא מטרות רווח אשר הוקם בשנת 2001 על ידי נאמני ההקדש אילן מאיר, מרסל קליין ושלומית באומן. המרכז מבטא את משאלת ליבם האחרונה של בני הזוג , את אהבתם כלפי אמנות הקרמיקה וכן את האופן שבו ייסדו את ביתם כמקום של מלאכה ויצירה, מקום מפגש בין דורי, מרחב פתוח לדיון תרבותי ודיאלוג בינתחומי ובעיקר בית אשר מטפח למידה ותרומה לקהילה.

back to top