Oculus / Eliza Au

הגלריה הקטנה 

תכנית שהות אמן בינלאומית: יעל נובק – אודות התכנית

פתיחה: ראשון, 19.11.2023

כיתת אמן מקוונת: שני, 27.11.2023, 20:00 – לפרטים נוספים והרשמה

נעילה: שבת, 2.12.2023, 14:00

בתחילת ספטמבר הגיעה אלינו למשך שישה שבועות האמנית אליזה או (Eliza Au) , במסגרת תכנית 'שהות אמנית' בבית בנימיני, מרכז לקרמיקה עכשווית, ויצרה עבודות חדשות המוצגות בתערוכה Oculus.

אליזה או במקור מוונקובר, קנדה, בוגרתBFA  ממכללת נובה סקוטיה לאמנות ועיצוב (Nova Scotia College of Art and Design) ובוגרת MFA לקרמיקה מאוניברסיטת אלפרד (Alfred University) כיום היא מרצה לקרמיקה באוניברסיטת צפון טקסס (University of North Texas).

Oculus, היא המילה הלטינית ל'עין', מתייחסת באדריכלות לפתח עגול בכיפה או בקיר. שימוש בפתחים אלו נפוץ בארכיטקטורה ביזנטית ורומית, ומאפשר כניסת אוויר ואור לחללי פנים. סדרת העבודות הנוכחית של Eliza Au בוחנת את המושג אוקולוס ביחס למרחבים בהם נוצרת תחושה של קדושה, ובוחנת כיצד פתחים ואור – שהם חלק מחומרי הגלם של החפצים שיצרה – פועלים כמטאפורה לאלוהות. הצופה מוזמן להתבונן דרך היצירות ולחוות רגע של בדידות, מורכבות, שקיפות, ושבריריות.

אליזה או היא אמנית קרמיקה בעלת שפה ייחודית השואבת את מקור השראתה ממבנים אדריכליים, ובמיוחד מאדריכלות מסורתית מתרבויות שונות. העבודות שלה הן עדינות ושבריריות, ונראה כי מתגלמת בהן דואליות של מבניות חזקה מצד אחד ועדינות רבה מצד שני.

back to top