עתיד עכשווי / תערוכה קבוצתית

מבט צעיר על יצירה קרמית 

אוצרת: גלינה ארבלי

משתתפים: תאיר אלמור, תמרה אפרת, רועי בן יהודה, איתמר בן שושן, דניאל גרבר, מור גפן, יובל הראל, מתן ולרשטיין, גיא לבקוב, עפרי ליפשיץ, זהר סאלי, אביגיל סגל, אלינור פורטנוי, גל פינקלשטיין, יבגניה קירשטיין.

פתיחה: חמישי, 11.11.2021 בשעה 19:30

שיח גלריה: שישי בבית בנימיני, 24.12.21, 13:00 / רביעי מקוון, 5.1.22, 19:30- להרשמה

נעילה: שבת 8.1.22 בשעה 14:00

 

בכל שנה מסיימים עשרות יוצרים ויוצרות צעירים את לימודיהם. כל אחד מהם הוא עולם ומלואו של דעות, עמדות, מוטיבציות, תחושות ורגשות. בשנים הראשונות לאחר סיום לימודיהם  הם נמצאים בתהליך של גיבוש תפיסת עולמם כיוצרים ובמסע אחר הזהות היצירתית שלהם.

התערוכה עתיד עכשווי מנסה להציע פרספקטיבה על השנים הללו ולבחון דרך העבודות של 16 יוצרים ויוצרות צעירים את נקודת מבטם המקצועית. כיצד היצירה שלהם מרחיבה את גבולות התחום שבו הם עוסקים ומה ניתן להסיק מהיצירה האישית על סוגיות תרבותיות בנות זמננו.

בעבודות המוצגות בתערוכה בולט הקשר בין חיפוש אחר ביטוי אישי לבין ניסיונות בטכנולוגיה ובחומר. ניתן לזהות דרך העבודות שלושה כיוונים:  חקירה של טכנולוגיה וקראפט כאמצעי לביטוי אישי, התבוננות בתפר בין עבר להווה ודיאלוג בין מקור לבין שעתוק. בכך האובייקט משמש כנושא הכלים של האישי, הייחודי, והמרחיב את האני של היוצר. בד בבד המעצבים הצעירים בוחנים את תכונות החומר, מה ניתן ללמוד ממנו על מקורותיו וכיצד העיבוד שלו מתכתב עם החומר המקורי ונותן לו צורה חדשה. בנוסף הם שואלים שאלות על מקור ושעתוק, על חדש וישן, על טבעי ומלאכותי ועל מקומם כיוצרים בעולם דיגיטלי תעשייתי. במילים אחרות, היוצרים כותבים את ההיסטוריה של היצירות שלהם תוך כדי תהליך גיבוש תפיסת  עולמם.

back to top