אל-כימיה / תערוכה קבוצתית

תערוכת מחווה לרגל השקת הספר '(י)סודות החומר – טכנולוגיה קרמית בגובה העיניים'

משתתפים: עירית אבא, אילנה אור קליימן, נורית איזנשטיין, מיכל אלון, יוסף אלרג'בי, נטע אשרי ולהב הלוי, אריאל בלונדר ושירה שובל, נועה בלנרו ואורי ענבי שיפרין, רועי בן יהודה, אסתר בק, גלית גולני, אתי גורן, מלכה גרינספון, לנה דובינסקי, שולמית טייבלום-מילר, רועי מעין, ניצוץ סרנגה, עפרה עמיקם, אתל פיסרף, מירי פליישר, שלומית פלקסר, מרתה ריגר, אלון רוטמן, אסנת ריצ'מן, רעיה שטרן

אוצרת: שלומית באומן

פתיחה: חמישי, 29/07/21, 18:00-22:00

שיח גלריה מקוון והשקת הספר: רביעי, 01/09/21, 19:30 להרשמה

נעילה: שבת, 04/09/21, 14:00

'אל-כימיה' היא אחת מתוך שתי תערוכות מחווה לכבוד הוצאת הספר '(י)סודות החומר – טכנולוגיה קרמית בגובה העיניים' בהוצאת בית בנימיני. הספר נכתב על ידי אתי גורן, קרמיקאית ותיקה ומנוסה, והוא ייצא לאור במהלך 2021, כחלק מאירועי שנת העשור לבית בנימיני.

היצירה הקרמית היא עתירת טכנולוגיה, והיא נשלטת על ידי תהליכים כימיים, מניפולציות חומריות, חוכמת ידיים וחוכמת כלי עבודה, חימום, קירור ועוד. דרכה של היוצרת והיוצר למימוש רצונותיהם היא פתלתלה ותלויה באופן מוחלט בחוקי הפיזיקה והכימיה – והיא מבוססת על סדרה של פעולות טכנולוגיות המתבצעות זו אחר זו, ומפורקות לשלבי ביניים רבים כל אחד בנפרד, אשר רק צירופם זה לזה בסדר הנכון תביא את היצירה למימוש החזון המיוחל. זהו תהליך ממושך הדורש מומחיות רבה, הבנת מהותם של תהליכים חומריים, רמת שליטה גבוהה והבנה טכנולוגית מעמיקה.

התערוכה 'אל-כימיה' חושפת את היופי של תהליכים טכנולוגיים שהפתיעו, ואת התוצאות של אי הצלחות טכנולוגיות. בנוסף יוצגו בתערוכה תוצאות של מחקרים המשתמשים במה שנחשב ל"טעויות" טכנולוגיות על מנת לפתח שפה קרמית חדשה. העבודות המוצגות בתערוכה הן תוצאה של טעות, מחקר, הפתעות ותקלות טכנולוגיות, שהתחוללו בכל אחד משלבי היישום השונים: מהכנת החומר ועיבודו ועד ליישום הזיגוג והשריפה. לפיכך, בתערוכה תוצגנה עבודות שהן תוצאה של תהליכים שכשלו טכנולוגית, שהפתיעה את היוצרות והיוצרים, ובאותו זמן הולידה יופי, עניין ופואטיקה.

back to top