נימפיאה- X | מאיה בן דוד

השנה היא .3020 בפרויקט ארכיאולוגי שנערך במגה־קוסמופוליטן תל אביב-יפו התגלה מכלול של חפצים דמויי זני צמחים מקומיים. חוקרים מאמינים כי הם נוצרו בתקופה הפוסט־דלוביאנית (Postdeluvial) שהחלה לאחר ההצפות הגלובאליות של שנות השלושים והארבעים לאלף הקודם.

החפצים (שגילם מוערך בכאלף שנים) העשויים מפוליאמיד, השתמרו במצב יוצא דופן ביחס לגילם לאור עמידותם בתנאי לחות. חוקרים משערים כי האובייקטים קשורים לפולחן שהתקיים באתר בתקופת בית בנימין השנייה באלף הקודם וכי מדובר בהעתקים מדויקים של הפרחים ציפור גן עדן reginae) ,(Strelitzia נימפיאה The Blues') Of ‘King Nymphaea) וענף האירוס .(Iris pseudacorus)

מה היה תפקידם של חפצים אלו ולאיזה פולחן שמשו? האם ניתן לראות קשר בין גלי הצונאמי הראשונים שפקדו את האזור ב־2031 לבין התפתחות מאוחרת של אותה צמחייה? האם ניתן להניח שפרחים אלו היו חלק מתחילת הסימביוזה עם עולם הצומח ומגפת הנמר הירוק?

נימפיאהX- מתרגל את היכולת לדמיין עתיד ולא לחזות אותו. באמצעות תרחיש בדיוני המחבר קצוות מידע מההווה וסידרה של שאלות העוסקת בעבר ובעתיד מתחיל להתקיים פיענוח אפשריספקולטיבי לאותו תרחיש התחלתי. פרויקט זה הנו חלק ממחקר מתמשך הבוחן את התרבות החומרית של חפצים וחומרים המיועדים לייצור בטכנולוגיות של הדפסת תלת־ממד והאופן שבו חומרים אלו משפיעים על התפיסה של מהו הטבעי ומהי איכותו.

סריקות ועיבוד מודלים תלת־ממדיים: המעבדה לארכיאולוגיה חישובית, המכון לארכיאולוגיה באוניברסיטה העברית בירושלים

back to top