"ולתפארת.." תערוכת מזכרות / בוקר הרצאות

בוקר הרצאות: יום שישי 27.12.2019 / 10:00 – 12:00

10:00 ברכות, מרסל קליין, מנהלת בית בנימיני

10:05 "ולתפארת.." – מאחורי הקלעים, גלינה ארבלי ועדי קרליץ, אוצרות התערוכה

10:20 זיכרון ומזכרת בתכשיטים, דר' איריס פישוף, אוצרת, מרצה בכירה ביחידה להיסטוריה ופילוסופיה, שנקר. תכשיטים הם זיכרונות. יש המאמינים שכל תכשיט טעון בזיכרונות, ויוצרים מזכרות. אחרים, יוצרים תכשיטים בהשראת זיכרונות.

10:40 מזכרות ישראליות של פעם, גיל פנטו, משמר נוסטלגיה ישראלית. פריטים אישיים שנשמרו שנים רבות אצל אנשים מופקדים לעיתים קרובות למשמרת בידיו של גיל, בעל חלל תצוגה של פרטי ישראליאנה. על פריטים שונים שקיבל למשמרת והסיפורים מאחוריהם.

11:00 הפסקה

11:10 קעקועי חיים- הקעקוע כטקס מעבר וחניכה, יסמין ברגנר, אמנית רב-תחומית, מלווה רוחנית באמצעות קעקועים. הקעקוע כתזכורת עורית יומיומית ונצחית לערכים שחשובים לנו, באמצעות "בעלות גופנית על הסמל". הקשר האמיץ שמתקיים בין הערך החיצוני (הסמל) לבין הערך הפנימי שהוא מייצג עבורנו, באינטימיות שאין כמוה על פני העור, הופכת אותו לשיעור בלתי נשכח ולעבודה מנטלית מתמשכת בעלת עוצמה. 

11:30 נוכחות נעלמת, רונית מירסקי, אמנית, בעלת תואר שלישי באמנות Royal College of Art בלונדון. מהם האלמנטים המקשרים בין המושג המופשט של הזיכרון לבין תרגומו הפיזי? על ידי בחינת הפערים בין השפה והחומר, הן בפן האישי של כל אחד מאתנו, והן בפן הקולקטיבי החברתי, ניתן לבחון מהו ייצוג של זיכרון וכיצד הוא מעוצב באופן ויזואלי. בהרצאתה תדון האמנית בנושאים אלה ותתייחס גם לעבודתה המוצגת בתערוכה.

11:45 אהבה כחולה, שרון רשב"ם פרופ, אמנית."כשאהבה הופכת לגעגוע היא נצבעת בצבע כחול". בספרה "הזמן שכח" עוסקת האמנית בילדות, התבגרות וזיקנה בקיבוץ  דרך ציורים וטקסטים. שרון, המציגה עבודות בתערוכה, תקרא טקסטים קצרים מספרה ותדבר על ציוריה, על זיכרונות ועל געגוע.

מספר המקומות מוגבל, יש להירשם מראש בטלפון  03-5182257 או באמצעות המייל: [email protected]  / עלות כניסה: 50 ₪

50% הנחה לסטודנטים

back to top