דג-ענן / מורן זיגרון ויוליה צוקרמן

אוצרות: רעות רבוח ושלי שביט

פתיחה: חמישי, 18/4/2024, 19:00

שיח גלריה: שישי 3.5.2024, 11:30

נעילה: שבת,  1/6/2024, 14:00


דג-ענן היא תערוכה זוגית לאמניות מורן זיגרון ויוליה צוקרמן. 

זיגרון וצוקרמן יוצאות מתוך נקודת מבט חולמנית ובעזרת אסתטיקה מוקפדת בוראות עולם סיפורי תלת מימדי. שתי האמניות משתמשות בחומר הקרמי, אך מביעות איתו איכויות חומריות וצורניות שונות בתכלית.

מורן זיגרון בוגרת מכון אבני בתל אביב לעיצוב תעשייתי ועובדת בסטודיו לעיצוב תערוכות אמנות. זיגרון מבקשת שהמפגש עם עבודותיה יעלה חיוך על פני הצופה, ימלא בו אושר וקלילות רוח כפי שהיא מתמלאת מטיול בטבע או מצלילה אל מעמקי הים. לדבריה ״הצבעוניות מושכת את העין כמו פרפר מהפנט/מטורף. ההשראה לצורות נשענת על דברים קיימים, שילוב של טבע וסרטים מצויירים״. שילוב זה מאפשר לצופה להתחבר לדימוי מוכר אך גם לא צפוי ושונה. 

יוליה צוקרמן בוגרת המחלקה לעיצוב קרמי וזכוכית בבצלאל, ירושלים ובוגרת מלגת ׳סטודיו ראשון׳ של בית בנימיני, יוצרת בסטודיו עצמאי בתל אביב. יוליה יוצרת לדבריה ״צורות פשוטות ותכליתיות״ אובייקטים עשויים בטכניקת גלגל ותבניות להם מחוברות ידיות ׳עננים׳, מוטיב חוזר בעבודותיה שנדמה כי לקוח מרישום גרפי, נאיבי. 

בעבודתה שואפת יוליה לדיוק ותמציתיות, לפשטות ויופי. ביצירה, לדבריה, היא ״מנסה למצוא איים של שקט, שלווה ושפיות. לקלף את המיותר, את הרעש, את המידע העודף, ולהשאיר רק את החיוני״. 

התערוכה דג-ענן מציגה את האמניות זו לצד זו. אילו הייתה התערוכה סיפור הרי שצוקרמן אחראית על האווירה והרקע בעזרת מיכלים עדינים, מוקפדים, מונוכרומטים והיתולים כאחד ואילו זיגרון מביאה את ההתרחשות הסוערת, הצבעוניות העזה והחדות. 

עבודותיה של יוליה צוקרמן מביעות שלווה ורוגע, מעין ריחוף קוסמי. האובייקטים הרמוניים ושקטים על אף הדיספרופורציה המאפיינת אותם. הניגוד במבנהם מגביר את תחושת ההיתוליות והשבריריות ובכך מתחברים האובייקטים לעולמה של זיגרון.

מורן זיגרון מפסלת יצורים בעלי צבעוניות פלסטית, הקופצת לעין ומרעישה, מביעה וחדה. ‏לכל עבודה נוכחות עצמאית. ‏סדרה של ״שחקנים ראשיים״ מוכרים ומפתיעים. 

התערוכה היא מכלול של שקט ורעש. יש בה שני מקצבים של שתי אמניות הפועמים במקביל וביחד יוצרים הרמוניה לא צפויה.  

 

back to top