הים התיכון – ג'קרנדה קורי וגנאדי דבורקין

פתיחה: חמישי, 28.6.2018, 19:30
נעילה: שבת, 1.9.2018, 14:00

שני אמני קרמיקה וותיקים מציגים גישות שונות בשימוש בחומר הקרמי. אולם, לשניהם מקור השראה דומה: הים התיכון והטקסטורות הטבעיות והסינתטיות שחוף הים הישראלי מכיל בקרבו. התערוכה 'הים התיכון' מחברת בין מסורות עבודה שונות בקרמיקה ומציגה את השפעת הסביבה הטבעית והתרבות המקומית על תהליך היצירה של האמנים.

ג'קרנדה קורי הנה קדרית מזה שלושים שנים. קורי נולדה והתחנכה במקסיקו וכיום הנה מרצה במחלקה לעיצוב קרמי וזכוכית באקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל ונמנית עם צוות המורים בבית בנימני- המרכז לקרמיקה עכשוית.

גנאדי דבורקין, יליד ברה"מ לשעבר, עובד בקרמיקה משנת 1994, פעל בקואורופטיב 'הגילדה' במשך 8 שנים וכיום מציג את עבודתיו בתערוכות ברחבי הארץ ובחו"ל.

קורי בחרה לייצר עבור התערוכה כלים שימושים ואובייקטים אשר א-סימטריות בולטת נוכחת בצורתם. היא הדגישה את הרצון לחפש את השלמות דווקא בשבירתה הצורנית המסורתית. אובייקטים מצויים בחוף הים, לרבות פסולת אנושית, מהווים מוטיב מרכזי בעבודות המוצגות.

בעבר, דבורקין התמקד בייצור של כלים קלאסיים ובשאיפה אחר דיוק ושלמות צורנית. בתקופה האחרונה, בהשפעת סביבת עבודתו ביפו וקרבתו לים, צורות וטקסטורות טבעיות של סלעי ים וסלעי מדבר מהוות מקור להשראה בעבודותיו; גסות וחספוס מאפיינים את הכלים אשר שואפים לצאת מגבולותיהם. על אף שינוי המגמה, דבורקין מעיד כי מסורת ארוכת שנים של הישענות על דיוק ואסתטיקה מוקפדת עדיין מובחנת בעבודותיו העדכניות. העבודות אשר יוצגו בתערוכה נשרפו בשיטת אנאגאמה וראקו וכוללות כלים שימושיים ועבודות פיסול.

back to top