Piece of land / אורלי מונטג

אוצרות: רעות רבוח ושלי שביט

פתיחה: חמישי, 4.5.2023, 19:00

נעילה: שבת, 24.6.2023, 14:00

התמורות הגיאולוגיות בעידן הנוכחי, בניגוד לקודמיו לא נוצרו בעקבות פעילות געשית או אבולוציונית אלא בעיקר כתוצאה מפעילותו של האדם.

מדובר בתמורות המתאפיינות בקצב שאין שני לו בהיסטוריה הגיאולוגית. חותם האדם כל כך חזק וחסר תקדים שיש מדענים הטוענים כי הוא מצדיק הגדרה של תקופה חדשה- אַנְתְרוֹפּוֹקֶן.

האמנית אורלי מונטג מתייחסת בסדרת עבודות 'פיס אוף לנד' לאנושות הגרגרנית אשר 'נוגסת' בדורסנות במשאביו הטבעיים של כדור הארץ ובמקביל משליכה לקרבו כמויות אדירות של חומרים תעשייתיים מזיקים. לפעולות הללו ישנן "טביעות"המצויות בשכבות הקרקע מֵעֵין רישומים גיאולוגים. במשקעי הקרקע מופיעים חומרים חדשים מעשי אדם הכוללים אלומיניום, פלסטיק ובטון.

מונטג משתמשת במדפי הגלרייה כויטרינה בקונדיטוריה המגישה ״עוגות״ עשירות עשויות שכבות המורכבות מחומרים טבעיים ותעשייתיים. השכבות מדמות חתך גאולוגי וחומרי הגלם כוללים בין השאר לבני איטונג, אדמה, דבק וצמחייה מלאכותית. האמנית יוצרת הרמוניה מגרה שאינה אכילה כרמז לפעולת האכילה האנושית שכבר מזמן אינה בהתאמה לצורך הישרדותי קיומי.

לצד העוגות המלאכותיות מציגה מונטג דמויות ה'רוכבות' על סלעים בגדלים שונים, החיבור בין הדמות לסלע הוא בלתי נפרד, תלותי. הדמויות ספק צעירות ספק בוגרות, משולבות בסלע כמי שמחפשות הגנה, או במקרה של חלקן כמי ש״דוהרות״ על הסלע ונמצאות בעמדת כח.

התערוכה פיס אוף לנד מייצגת את המתח בין התלות האנושית במשאבי הטבע לבין הדחף האנושי הצרכני הבוזז והדורס בדרכו להתפתחות וקידמה.

מונטג יוצרת אובייקטים בעלי אופי מינימליסטי, צבעי אדמת טרקוטה וירק מלאכותי אשר בהתבוננות שטחית מייצגים את היפה והנעים, אך בהתבוננות עמוקה הם מספרים על הסכנות אשר בהחפצת הטבע ומהווים תמרור "אזהרה".

back to top