תחנה בזמן 2023 / תערוכה קבוצתית

הגלריה הקטנה מציגה את עבודותיהן של שלוש בוגרות מלגת 'סטודיו ראשון' לשנת 2022-23: אביב לה-עוז כליף, אביה חיימי, רינת בורג

אוצרת: רוית לצר

פתיחה: חמישי, 31.8.2023, 19:30 

נעילה: שבת, 18.11.2023, 14:00

מלגת 'סטודיו ראשון' מזמנת הרפתקה מקצועית, אנושית וחומרית כאחד. שנת המלגה מאפשרת התמחות והבנה מעמיקה של עבודה בחומר קרמי, מחקר טכנולוגי, ניהול סטודיו ועוד.

החשיפה לתערוכות, לספרייה ולתכנית העיונית כמו גם המפגש עם מרצות ומרצי בית הספר ואורחי תכנית 'שהות אמן' בבית בנימיני מאפשרת התבוננות ולמידה מעמיקה של אופני הוראה שונים ובחינה של מהלכי חשיבה ויצירה של אמניות ואמנים פעילים בתחום. שנת המלגה שהסתיימה הייתה עשירה ופורייה, בתערוכה יוצג גוף עבודות המסמן תחילתם של תהליכים וכיוונים חדשים ומרתקים.

אביב לה עוז כליף

מציגה בתערוכה סדרת גופי תאורה עשויים פורצלן בעבודת אבניים. כל גוף קרמי בסדרה משלב בין תנועה רכה ועגולה לקו ישר וחד. הניגוד שביניהם והחיפוש הצורני מעניק לכל אחד צורה שונה וייחודית ומחבר את כל הסדרה לידי קבוצה אחת. כל אחד מן הגופים עומד בפני עצמו וביחד הם מייצרים סיפור צורני חדש על ידי החללים הנגטיבים היוצרים עומק נוסף. שקיפות הפורצלן הדקיק מאפשרת מעבר אור טבעי, אורגני ובלתי נשלט התלוי בעובי החומר, פיזור האור ואיכותו מתגלה רק לאחר סיום התהליך.  

אביה חיימי

מציגה בתערוכה את העבודה 'ישראליאנה 2023', שלוש תמונות, מופעי טבע דומם, המבקשים לספר את נקודת המבט האישית, ישראלית, של היוצרת בנקודת הזמן הזו:

התמונה Taste of Israel  מורכבת משבעה אובייקטים פיסוליים עשויים בטכניקות קרמיות שונות, כל אובייקט מייצג פרי או תבואה אחרת שאדמת ישראל התברכה בו. הפירות מצויים בשיא בשלותם, מרמזים על הרגע שבא אחרי, רגע הריקבון והקץ. הארץ המובטחת, שכביכול ניתנה בהבטחת כוח עליון בימים קדומים והוקמה לפני 75 שנה, האם קיים החיבור בין הבטחת הארץ אז למציאות העכשווית?

בתמונה השנייה תפוזינה, אובייקטים שימושיים מן המטבח הביתי: קנקנים, כוסות ומסחטות המזמינים את הצופה להכין מיץ תפוזים או לסחוט לימון לתוך הסלט. מיץ התפוזים המאפיין ארוחת בוקר ישראלית, משווק בסופרים ע"י חברה ששמה תפוזינה – חברת "תפוזינה" היא חלק מתאגיד "יפאורה" המייחס לעצמו ערכים כמחויבות איש לרעהו, הזדמנויות תעסוקה שווה, סביבת עבודה בטוחה, פוליסת בריאות בתנאים מיוחדים, יושר והגינות תוך הקפדה על רמות גבוהות של התנהגות אתית וחוקית. התאגיד תומך בחופש הביטוי, במדיניות ה"דלת הפתוחה" והקשבה הדדית. חזון / חלום ישראלי מדומיין?

בתמונה השלישית The Gourmet & the Grotesque שלושה אובייקטים פיסוליים, המייצגים את סופה של השנה והתחלתה החגיגית של שנה חדשה. תפוח, חלת דבש וגולגולת, כולם ברי החלוף, אולי ימצאו מקום בגן עדן.

רינת בורג

מציגה בתערוכה שני גופי עבודות: הראשונה – סדרת העצמות, כלים לשימוש יומיומי עשויים פורצלן בעבודת אבניים מהם נגרעו תבניות עיטוריות שמקורן בדימויים הלקוחים מימי פומפי האחרונים: חרסים, עצמות ויציקות גבס של הקורבנות ברגעיהם האחרונים המספקים הצצה אל תרבות אנושית שהוקפאה בזמן על ידי אסון.

הסדרה השנייה – סדרת הבשר, כלים עליהם הודפסו כתמים מופשטים המהדהדים את ההכפלה הסימטרית של מבנה גוף האדם ואת כתמי רורשך המבטאים מגוון פרשנויות למציאות נתונה, אוצרים בחובם את המתח שבין היפה לבין מעורר החרדה.

back to top