מערום / יערה רבינוביץ

אוצרת: נעמה הנמן

פתיחה: חמישי, 31.8.2023, 19:30 

שיח גלריה ואירוע נעילה: שבת, 2.12.2023, 11:30- לפרטים מלאים

נעילה: שבת, 2.12.2023, 14:00

אסיסטנטית: שירה בן-צור

תודה מיוחדת למכון לאמנויות תל-חי

בלב תערוכת היחיד הראשונה של יערה רבינוביץ, אדריכלית, מעצבת ואמנית קרמיקה, מונחת אחת משלושת צורות היסוד, צלחת. מבטה של רבינוביץ באובייקט הצלחת שומט את הייעוד ארוך השנים שניתן לו. עבורה, זה אינו עוד כלי עיצובי הנועד לשרת פרקטיקת אכילה עתיקה. היא מבקשת לבודד ולתת בלעדיות לאותו חפץ בסיסי, אשר התחיל עבורה מצלחת קטומה שיצרה בדנמרק ופתח עבורה את עולם הקרמיקה. היא מנתקת את הצלחת ממחויבותה למטרה, ומשתמשת בה כדי לבחון את המסע האישי שלה.

עם רקע אדריכלי וצורת עבודה המחויבת לדקדוק בדומה לתכנון בניין, היא מצליחה בכישרון רב להבין את החומר, להקשיב לנטיותיו ולרתום אותו לצרכיה. הצלחת האישית שלה מקבלת אחיזה שורשית ומכילה את רבינוביץ בתוכה, לכל מקום שתלך תוכל לנוע עם אותה צלחת, אותו בסיס, עם עצמה. הצלחות הנערמות אחת על גבי השנייה מוסיפות בכל פעם נדבך נוסף למגדל, הן עברו מזמן את הגובה שלה אך לא יפסיקו לגבוה.

הצלחות הלבנות שלה, המפוזרות בגלריה, עירומות מצבע, פוגשות את הצופה בזוויות שונות. היא ממיינת את שכבות ההיסטוריה האישית, מפרקת את הצלחות לחלקים, פורסת אותן מחדש בגריד על קיר. במידת הצורך ניתן לגשת לחלון צלחות הזכוכית, לנתק עיגול ולבקש שישוב להיות צלחת. התנועה המעגלית הראשונית שגלומה בצורה הבסיסית ממשיכה לנוע ופוגשת את התנועה הראשונה בעולם, תנועת השמש. אותה תנועה מעגלית של הטבע תעניק לה בטחון בסיסי. לאורך שעות היממה יפגשו הצלחות את האור הטבעי הנכנס דרך חלונות הגלריה ויגיבו ביצירת צללים חדשים. גם בימים של חוסר יציבות תוכל להביט החוצה בידיעה שאחרי השקיעה תבוא הזריחה.

נעמה הנמן

_____

יערה רבינוביץ (1986), בוגרת המחלקה לארכיטקטורה בבצלאל ובעלת תואר שני במחלקה לעיצוב תעשייתי בהתמחות זכוכית וקרמיקה ב-KADK- The Royal Danish Academy of Fine Arts, Copenhagen, Denmark

עבודותיה הוצגו במוזיאונים, גלריות וירידי אמנות בארץ ובעולם, ביניהם הביאנלה לעיצוב במוזיאון א"י, שבוע העיצוב במילאנו, המוזיאון הלאומי בסלובניה, הביאנלה הבריטית לקרמיקה ועוד. רבינוביץ היא בעלת סטודיו לקרמיקה וזכוכית, ומרצה במכון לאמנויות תל-חי.

back to top