פירוט המופעים

סט 1: חמישי 21.10.21 / 19:00-20:30 / משתתפים: אברהם הרוש ופלורה דבורה, דינה בליך, עידית קישינובסקי, שלי שביט

סט 2: חמישי 21.10.21 / 20:30-22:00 / משתתפים: אברהם הרוש ופלורה דבורה, נגה רוזמן ושחר מרקוס, רחל מנשה דור, עידית קישינובסקי, שלי שביט

סט 3: שישי 22.10.21 / 10:00-11:30 / משתתפים: ריקי מנור, אפרת וונסובר אבני וגת גודוביץ, שרונה פלורסהיים, טל יזרעאל וניצן לדרמן, סימון סולומון ומירב עופרי וקס, שלי שביט- מלא

סט 4: שישי 22.10.21 / 11:30-14:00 / משתתפים: ריקי מנור, קבוצת ח'נום, שרונה פלורסהיים, טל יזרעאל וניצן לדרמן, רחל מנשה דור, סימון סולומון ומירב עופרי וקס, שלי שביט- מלא

סט 5: שבת 23.10.21 / 11:00-12:30 / משתתפים: ליאב מזרחי, דורון נעמה גלפר, אילון ערמון, רועי מעין וארז מעין, סימון סולומון ומירב עופרי וקס, שלי שביט- מלא

סט 6: שבת 23.10.21 / 12:30-15:00 / משתתפים: ליאב מזרחי, אילון ערמון, רועי מעין וארז מעין, דורון נעמה גלפר, מירב צור ואסתי קונטס, סימון סולומון ומירב עופרי וקס, שלי שביט-מלא

*הכניסה בהרשמה מראש, ללא תשלום ובהתאם להנחיות משרד הבריאות / יש לבחור בטופס ההרשמה את מועד וסט המופעים הרצויים, ההרשמה תקפה רק לאחר קבלת אישור במייל

*ייתכנו שינויים בלוח המופעים

*'עקבות' המופעים בגלריה יעמדו לתצוגה עד ה- 30.10.2021 לקהל המבקרים

 

"ארוחת הערב" / אברהם הרוש, פלורה דבורה

יום ה' / 21.10.21 / 19:00-21:00  / חצר

ארוחה היא מעין טקס המתרחש כמה פעמים ביום, לרוב טקס בעל תסריט צפוי – סוג האוכל שיוגש, האופן בו יוגש, כללי התנהגות מסביב לשולחן וכיו"ב. אך מה קורה בארוחה בה מרכיב בתסריט משתנה? הרוש מזמין את הצופים לקחת חלק פעיל בארוחה שמשתבשת.

"יום אחד אתה הר ויום אחר עלה נידף" / דינה בליך

יום ה' / 21.10.21 / 20:00  / גלריה תחתונה

כלי חרס שימושיים (לכאורה), חלל תצוגה וצופים אקראיים הופכים לחומרי גלם בידי האמנית היוצרת פסל 'חי' – פסל ארעי המשתנה לאורך המיצג. בהנחיית האמנית נוצרת אינטראקציה בין האובייקטים לבין הצופים, שבחלקם הופכים לשחקנים, ונבחנות בכל פעם מחדש מערכת יחסי הגומלין ביניהם וכן יציבותו של הפסל 'החי' עם השתנות הדינמיקה בין המשתתפים.

"בבושקהזמן, גלגולים ושינוי צורה" / עידית קישינובסקי

יום ה' / 21.10.21 /  19:30, 21:30 / גלריה עליונה

'בבושקה' – דמותה של אישה מבוגרת פושטת צורה אחת ומגלה צורה אחרת במהלך המופע, תוך התבוננות פנימית וחיבור לחומר. כמה גלגולים מגולמים בנו? כמה פנים אנו יכולים לעטות? כמה אמונות ונקודות מבט שמשתנות?

"המשתה" / נגה רוזמן, שחר מרקוס

יום ה' / 21.10.21 / 20:30 / גלריה עליונה

המאמץ הגדול המושקע בתהליך היצירה, והסיזיפיות שכרוכה בו מגיעים לנקודת קיצון במופע בו משנים האמנים את מערך חוקי עבודת הקדרות המקובלים. הגוף האנושי הוא זה שסובב סביב החומר, והחומר, שאינו חומר רך כמקובל בעבודת הקדרות, אלא אסופת כלי פורצלן, נותר סטטי במקומו. במהלך המיצג משקיע האמן כוח רב על מנת לאפשר לאמנית ליצור בפעולה מינורית וזעירה אובייקט חדש, שיציבותו מוטלת בספק. המתח בין מאמציו העילאיים לבין פעולתה נטולת המאמץ והתוצר עצמו מעורר שאלות. 

 "Upside Down" / רחל מנשה דור

יום ה' / 21.10.21 / 21:00 / גלריה תחתונה

יום ו' / 22.10.21 / 13:30 / גלריה תחתונה

פעולות פשוטות, הדורשות מיומנות ושימוש נכון בכובדו של הגוף במהלך היצירה, מקבלות משמעות אחרת כאשר הופכת האמנית את היוצרות ועובדת עם חומר קרמי כשהיא תלויה במהופך. בהיותה נטולת אחיזה בקרקע, מנסה האמנית ליצור מבנים מחומר בכניסה לחלל הגלריה ולנכס לעצמה מקום משלה, תוך שהיא מותחת את גבולות החומר ובוחנת את גבולות גופה שלה ויכולותיה המנטליות אל מול החומר והיצירה עצמה.

"אדמה רוחשת ומבעבעבת" / ריקי מנור

יום ו' / 22.10.21 / 10:00, 12:30  / חצר

בתוך סביבה מלאכותית של אדמה סלעית ומחורצת שיוצרת האמנית, פעור לוע מכתשי שברגע אחד הופך לרוחש, מבעבע ומאיים על הסביבה שנבנתה בקפדנות רבה. עד כמה האדמה עליה אנו דורכים יציבה? עד כמה המובן מאליו אכן מובן מאליו? על תהליכי בניה, הרס ותפקיד האדם בתוך אלה.

"Clay Play"* / כוריאוגרפיה: אפרת וונסובר אבני, רקדניות: אפרת וונסובר אבני וגת גודוביץ

יום ו' / 22.10.21 / 10:30 / גלריה תחתונה

תלולית של 250 ק"ג חומר הופכת למגרש משחקים עבור הרקדנים במופע מחול המשלב בתוכו גם אלמנטים מתיאטרון פיזי, פיסול ותיאטרון בובות. הגבולות בין הגוף לחומר מיטשטשים ונבחנים בשלל פעולות לא שגרתיות ומפתיעות. 

*המופע בתמיכת פורום תרבות אוסטרי ת"א

"כאב, אהבה וחופש בחירה"* / רויטל ברלב ! בוטל עקב סיבה רפואית

יום ו' / 22.10.21 / 10:30, 13:00 / גלריה עליונה

טקס התבגרות, הבוחן במבט וגוף מפוכחים מערכות יחסים אינטימיות עם חומר אנושי וחומר קרמי. במהלך המופע, הכולל תנועה ועבודה עם החומר הקרמי, משתפת האמנית את הקהל במסע חיים אישי בעל מאפיינים קולקטיביים של התמודדות עם ציפיות חברתיות, מקום היצירה בחיים, תפקיד התשוקה והחיבור האנושי, יחסים של אהבה, כאב ועוד.

*המופע מיועד לגיל 18 ומעלה. מכיל תכנים מיניים שעלולים להוות טריגר

"היווצרות שבירה"* / כוריאוגרפית: שרונה פלורסהיים, אמנית מיצב: טל יזרעאל, רקדנית יוצרת: ניצן לדרמן

יום ו' / 22.10.21 / 11:00 / גלריה עליונה

מיצג משך ובו זמנית ניסוי חי הבוחן את התופעה של התארגנות עצמית ספונטנית (Self-Assembly). בצלחת פטרי מוגדלת לממדי גוף אדם, נעה רקדנית בין מאות כדורי זכוכית. תנועת הערבול המכאנית המתקיימת במעבדה, מוחלפת בתנועה האנושית של הרקדנית המחוללת סדר דינמי בכדורי הזכוכית. יחסי הגומלין בין הגוף האנושי והאובייקטים המתקיימים במרחב המצומצם, יוצרים קומפוזיציה של פיסול ארעי הנבנה ומתפרק חליפות, מותיר עקבות של הפעולה ומספק מימד של זיכרון ותיעוד להתרחשות התנועתית החולפת. 

*המופע הוא חלק משיתוף פעולה בין תחומי ומתמשך בין הכיראוגרפית , האמנית פרופ' דניאל הריז מהמכון לכימיה באוניברסיטה העברית ודר' ג'ניפר גלניס.

"עולים לקרקע" / קבוצת ח'נום – נועה אלמגור בן דור, הילה דרור, רונן ימין ואמנון עמוס

יום ו' / 22.10.21 / 12:00 / גלריה תחתונה

בתהלוכה חגיגית, כשהם נושאים איתם מריצה, מזוודה וצרור חלומות נכנסים חברי קבוצת ח'נום לחלל הגלריה ומחפשים מקום לקבוע בו את ביתם. בעזרת החפצים, הגלגל והחומר הם מנסים להפוך את הסביבה למקום יציב ומאוזן המאפשר מרחב ליצירה אותנטית. במהלך המיצג בוחנים חברי הקבוצה את היחסים בינם לבין המקום החדש ובינם לבין עצמם, ומעלים שאלות לגבי המקום ממנו באו ואליו הם שואפים להגיע. האם יצליחו ומה יעשו אם לא?

"BigFoot and Big Mouth " / ליאב מזרחי

יום שבת / 23.10.21 / 11:00 / גלריה תחתונה

על ערימת חומר יושב אדם עם כפות רגליים גדולות לצד ערימת נייר ומייצר באמצעות פיו בפעולה רפטטיבית ומתמשכת, קונוסים משוננים מנייר למלא בהם את שטח החומר הקירח. אלו שני מרחבים שבגוף, שני קצוות: האחד בראש – בפה, השני בכפות הרגליים. האחד מדומיין, קשור לעולם המסתורין והאניגמה והשני, אל העולם הפיזי, הרפטטיבי החומרי. במיצג מבקש האמן לאחד בין שני הדימויים והפעולות האלו; בין הפנטזיה והדמיוני לבין הפעולה הממשית הלא הגיונית, לחבר בין הגוף המדומיין לבין החומר המוחשי. 

"חיבוק – געגוע" / דורון נעמה גלפר

יום שבת / 23.10.21 / 11:00 + 13:30 /  גלריה עליונה

עד כמה אנו מוכנים להרחיק לכת על מנת לפגוש אדם אהוב ולגעת בו בזמנים הגוזרים עלינו בידוד? המיצג הינו מסע מאומץ וסיזיפי של האמנית התרה אחר מגע, ומנסה לשמר בחומר את התחושות שהוא מעורר. 

"סכין" / רועי מעין וארז מעין

יום שבת / 23.10.21 / 11:30 / גלריה תחתונה

על משטח גדול העשוי חומר קרמי לא שרוף, משחקים האחים מעין את משחק הילדים "הסכין", במהלכו הם תוקעים סכינים בשטח האחד של השני, גוזלים שטחים האחד מהשני, כובשים ונכבשים. האחים הופכים יריבים, הגבולות מיטשטשים ומסומנים מחדש, איסורים והגבלות עד כניעה של מי מהם. לצד משחקיוּת ילדית לכאורה, נחשפים גם מאבקי-אחים ומתחים משפחתיים אישיים וקולקטיביים.

"זיכרון" / אילון ערמון

יום שבת / 23.10.21 / 11:30 / חצר

אין יציב מהידיעה שכולנו נמות בסוף ואין מערער מהעיסוק בקץ המתקרב. למעלה מ-7 שנים חלפו מאז מותה של אמו של המעצב, שוזרת פרחים בעברה. נוכחות זיכרונה בחייו וההרהורים המתמשכים ביחסיו עמה הובילו אותו בשנים האחרונות ליצירת סדרת זרי זיכרון אלמותיים. המופע יהווה פרק נוסף בסדרה ובמהלכו ישזור המעצב זר עד מקרמיקה בניסיון לשמר זיכרון.

"כסי אותי" / מירב צור ואסתי קונטס, קריין: איתן רץ

יום שבת / 23.10.21 / 14:00 / גלריה עליונה

בשיתוף עם הקהל עורכות האמניות טקס טרום שינה המלווה בשיר ערש שומרי ובו שמיכת חומר מחליפה את שמיכת הבד המוכרת. החומר הכבד המונח על הגוף בליווי שיר הערש מייצר תחושת יציבות, הגנה וביטחון לאדם המכוסה. יחד עם זאת, עצם השכיבה על 'האדמה' וההתכסות בה, בשילוב שיר הערש, שכמו שירי ערש רבים אחרים מספר על פחדים ועל מוות, יוצרת קונוטציה של קבורה. השמיכה נודדת למשתתף.ת אחר.ת, אך נקרעת לאחר כל שימוש וכדי לייצב שוב את החומר, יש צורך לתקן. על המתח בין השכבה לאשכבה ובין יציב למעורער.

מיצבים מתמשכים

Landslide / סימון סולומון ומירב עופרי וקס

יום שישי / 22.10.21 / 10:00-11:00 / 12:00-14:00 / גלריה עליונה 

יום שבת / 23.10.21 / 11:00-13:30 / גלריה עליונה

בית הניצב איתן על אדמה בטוחה בעיירה אלטה בצפון נורבגיה, גולש וצף, כריקוד, עד שהוא שוקע ונעלם במי הים הקר. האמניות מזמינות את הצופים לגשת לאזור האסון, לפסוע לתוך גלישת האדמה המוקרנת על הקיר, ולקחת חלק פעיל במעגל האינסופי של הרס-איזון–הרס וחוזר חלילה.

 "Deep Time" / שלי שביט

ימים חמישי-שבת / מיצב מול הגלריה הקטנה

נוף פלסטי פנטסטי

מתמוסס דרך גריד לגורמיו

למצב צבירתו החדש.

אז מה מסתנן ?

סימן לחיים

תנועה

השתנות

פירוק לגורמים

(נשימת רווחה)

מחדש

להיות חומר גלם 

שוב לא דבר

זה מרגיש כמו השיא 

בת אדם.

back to top