תחנה בזמן 2021 / תערוכה קבוצתית

הגלריה הקטנה מציגה את עבודותיהם של שלושת בוגרי מלגת סטודיו ראשון לשנת 2020-21: אורי שיפרין ענבי, גל קופליק, זהר סאלי

אוצרת: רוית לצר

פתיחה: חמישי, 09/09/2021, 18:00-22:00

נעילה: שבת, 16/10/2021, 14:00

מלגת 'סטודיו ראשון' מזמנת לזוכים בה הרפתקה מקצועית, אנושית וחומרית כאחד. שנת המלגה מאפשרת התמחות והבנה מעמיקה של עבודה בחומר קרמי, מחקר טכנולוגי, ניהול סטודיו ועוד.

חשיפתם לתערוכות, לספרייה ולתכנית העיונית כמו גם המפגש עם מרצות ומרצי בית הספר ואורחי תכנית 'שהות אמן' בבית בנימיני מזמנים התבוננות ולמידה מעמיקה של אופני הוראה שונים ובחינה של מהלכי חשיבה ויצירה של אמניות ואמנים פעילים בתחום. שנת המלגה שהסתיימה היתה שונה ומאתגרת משנים אחרות עקב סגרי הקורונה והמלחמה ולמרות כל אלו, הצליחו אורי, גל וזהר ליצור גוף עבודות חדש המסמן תחילתם של תהליכים וכיוונים חדשים ומרתקים עבורם.

זהר סאלי בוגרת המחלקה לעיצוב תעשייתי ב HIT המכון הטכנולוגי חולון: מתמקדת בעשייתה כמעצבת תעשייתית בחיבור בין החומר הקרמי לטכנולוגיות ושיטות עבודה ממרחבי עשייה מקבילים. העבודות המוצגות בתערוכה מסמנות תחילתו של תהליך מחקרי העוסק בפיתוח דיזה (שבלונה) תלת ממדית המשמשת לשיחול באקסטרודר ובתוצרים האפשריים לייצור מדיזות שונות במטרה לייצר חפץ חלול בעל מעטפת צורות תלת ממדיות המשדרות תנועה ואורגניות. בתחילת המהלך ייצרה זהר את הדיזות בתכנון, עיצוב והדפסת תלת מימד ובעת זו היא מייצרת אותן בלחצנות ובחיתוך ידני ומתמקדת בדיוק הטכניקה ועיצוב דיזות שונות לנסיונות צורניים מגוונים.

גל קופליק בוגרת המחלקה לעיצוב תעשייתי, בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב: האם אפשר וכיצד ניתן לשמר תנועה בחומר דומם? על מנת לבחון את השאלה מעצבת גל חפצים בתוכנות תלת מימד המושפעים בעת עיצובם מכוחות שונים ככוח המשיכה, כוחות מגנטיים, משקל, רוחות ועוד. לאחר מכן פונה לייצור מודלים ותבניות גבס ליציקות קרמיות, טכניקות ומהלכים אותם למדה ובהם התנסתה במהלך שנת המלגה בבית בנימיני ובסטודיו ABS Objects.

בפרויקט המוצג בתערוכה בודקת גל את הגדרות החופש בעולם המודרני ושואלת שאלות אודות גבולות ומגבלות החופש שלנו: האם הם קיימים והאם הם בשליטתנו. שפתה החזותית מושפעת מהטבע ומצורות אורגניות, היא עסיסית ונשית, צומחת ומתעצבת באופן מתוכנן וספונטאני כאחד, כדרכו של הטבע דיגיטלי.

אורי שיפרין ענבי  בוגר המחלקה לעיצוב תעשייתי, שנקר הנדסה. עיצוב. אמנות.: אורי מציג בתערוכה שלושה גופי עבודות: הראשון עוסק בתבניות גבס שבאופן מסורתי משמשות לייצור סדרתי של האובייקט שהוטבע בהן. בסדרת עבודות זו מתייחס אורי אל התבנית כאובייקט דינמי ומשתנה, חוצב ושובר חלקים מתוך גוש גבס מלא ומאפשר את השתנותם והתפתחותם של אובייקטים חדשים בכל פעם. האסתטיקה המתקבלת מפעולותיו בגבס משדרת את פעולותיו הידניות ומולן את החלטותיו כמעצב העוסק בצורה וחומר. בגוף העבודות השני יוצר אורי משטחי חומר כלים מכילים, גליליים, ובוחן את השתנות הצבע בהם תוך שימוש בצבעוניות החומר עצמו. החומרים הצבעונים, אופן חיבורם והטיפול בפני השטח מאפשרים מופע צבעוני וטקסטורלי מסקרן ומגוון.

גוף העבודות השלישי הינו עבודת מחווה פיסולית למעצב יעקב קאופמן אשר הציג בשנת 2010 את התערוכה 'שונרא' במוזאון הקומיקס בחולון שכללה שלושת אלפים איורי חתולים. החתולים של אורי הם למעשה רמזים או זכרונות לתנוחות מנוחה של חתולים הנראים במבט ראשון כמשיכות מכחול תלת ממדיות או כצבע היוצא משפופרת באופן אקראי, אמורפי ולא נשלט ובמבט שני ובתוך הדקויות נמצאים הרמזים למופע החייתי, מרובה המשתתפים.

back to top