חרקים / תמרין מקרוב

אוצרת: עינב ברנס אליאסוב

פתיחה: שישי 9.4.21, 10:00 – 14:00

שיח גלריה מקוון: ראשון, 9.5.21 בשעה 19:30, להרשמה

נעילה: שבת 5.6.21, 14:00

התערוכה "חרקים" מציגה מהלך מחקרי של התבוננות וצילום חרקים ופרוקי – רגלים אחרים בבית הגידול הטבעי שלהם, באוויר הפתוח, בטבע. בסטודיו הצילומים עוברים תהליך של הגדלה ומחיקת הרקע המקורי בהם צולמו ובכך הם מבודדים ומנותקים מסביבתם הטבעית.

מקרוב מגיעה מעולם הצילום: מדיה חזותית, שטוחה, ודו ממדית. בגוף העבודות המוצגות בתערוכה היא עוסקת בחיפוש אחרי המתח שנוצר בין דימויי הדו ממד שצילמה לאובייקטים התלת ממדים שיצרה על האובניים, היא מוקסמת מהיופי שבפרטים הקטנים המוסתרים מן העין, הנחשפים ונגלים כתוצאה מההגדלה של הדימוי ומהנחתו על הכלי.

משיכתה של מקרוב לעולם החרקים מגיעה מתוך הצורך להחיות ולהפעיל את הצילום הדו ממדי ובכך לייצר דיאלוג פורה ומחייה של הדימויים דרך האובייקטים החומריים.

הדימויים "חיים" בחומר ובכך מקבלים לגיטימיות חדשה, ההגדלה שלהם ובכך חשיפת הפרטים הייחודים של גופם על חלקיהם השונים מאפשרת לצופה התבוננות שונה, אחרת מאשר "במפגש" עם החרק ביומיום. לפיכך, מקרוב בוחנת את הגבולות בין הטבע החופשי הפרוץ לבין "הביות" של החרקים והתמזגותם בתוך כלי אוכל.

בתערוכה מוצגת סדרה אחת העוסקת במוות, בקבוקים שחורים ועליהם הדפסי עלים יבשים בלבן, לצידם צלחת ובתוכה הדפס של דבור שצולם מת. החיפוש של מקרוב בתערוכה אחרי חיות מקבל סוג של טוויסט דרך הסדרה הזאת ויוצר מתח בשיח על חיים ומוות סביבנו .

החרקים מגיעים מעולם עם חוקיות שונה, נטולי שלד כאשר בין החרקים לאדם מתקיימת לאורך האנושות מערכת יחסים מורכבת, ישנם חרקים שגורמים לאדם נזקים עצומים למשל בחקלאות ולעומתם אחרים המועילים לאדם בהאבקת פרחים והפרייתם. לחרקים תפקיד חשוב במערכת האקולוגית וכך באופן עקיף יש להם השפעה משמעותית על האדם.

העבודות מדברות על משיכה ודחייה, איסוף של הדחויים, המרתיעים והשוליים הגדלתם והבאתם לקדמת הבמה של כלי הקרמיקה, כלי האוכל הלבנים. מקרוב "מזמינה" ומאפשרת כביכול באופן מטריד לכל חרק לבוא, לזחול ולהתמקם בתוך כלי אוכל שהוכן במיוחד בשבילו במעין סביבת מחייה נפחית שיצרה לו ועבורו כבודדים או בהתאגדות ספורדית.

back to top