מצב חלל_עיצוב קרמי

אוצרת: שלומית באומן

פתיחה: 24 לאוקטובר, יום חמישי, 20:00
נעילה: 14 דצמבר, 2013

בית בנימיני, רחוב העמל 17, תל אביב

סיור בתערוכה עם האוצרת והאמנים יתקיים ביום שישי 1 לנובמבר,11:30

משתתפים:

סטודיו ארמדילו (הדס קרוק וענת שטיין), לורי גולדשטיין, נועם דובר ומיכל צדרבאום, סמי די., יהונתן הופ, איריס זהר, דניאל זליג,  טאלנטס דיזיין, סטודיו Sync (יעל גרונר וארי טלברג)

"מצב חלל" הינה תערוכה שמבקשת לבחון את ההקשרים השונים של חפצים קרמים שימושיים במרחב ואת האפשרויות השונות של פרשנויות למערכת המורכבת שבין החפץ לגוף האנושי ולחלל בו הוא נמצא. המיקום של חפצים שימושיים במרחב נקבע על פי היחסים בין הגוף, השימוש והחפץ . לפיכך, חפצים שימושיים ביום יום כמו ספלים, צלחות, קומקומים ואגרטלים מתמקמים סביבנו בגבהים ומרחקים שונים בסביבת הגוף והחלל בהתאם לשימוש שלהם. השימוש, הוא ההקשר המרכזי המכתיב את מיקום החפץ סביבנו ויוצר מערך של יחסים קבועים למדי בין החפץ השימושי למשתמש, לשאר החפצים במרחב ולחלל בו הוא נמצא.

לעומת זאת בסדנת הייצור או בסטודיו של היוצר, אותם חפצים עצמם, ממוקמים בהקשרים שונים לחלוטין הנובעים משלבים שונים של תהליך הייצור, התנסויות, טעויות ותאונות. מצבים אלו הפכו לקרקע פוריה ליוצרים על מנת לפתח מחשבה על היבטים שונים ומגוונים של אותם חפצים. מנקודת מוצא זו, אך טבעי שיוצרים מתייחסים לחפצים אלו הנוצרים בסביבתם הקרובה, כחומרי גלם בסיסיים לפיתוח היבטים צורניים פיסוליים או רעיוניים.

בתערוכה "מצב חלל" מוצגות עבודותיהם של מעצבים ויוצרים מובילים בעיצוב תעשייתי ובעיצוב קרמי שימושי. הדגש בתערוכה הוא על אופני הפרשנות השונים האפשריים של החפץ הקרמי השימושי והצבתו בחלל באופן לא שגרתי. כך, נוצרים יחסים מיוחדים בין ה- ""Ready Made, לבין ה- "Made": פעם אחת המעצב הוא יצרן אשר פתוחות בפניו אפשרויות הייצור, ופעם אחת המעצב מפעיל את יכולותיו על מנת ליצור מערך של הסתה / שיבוש / הוצאה מהקשרו של החפץ מן ה"שימושי" לשדות מגוונים, המאפשרים דיון על מכלול משמעויות חדשות של חפצים קרמים אלו. מנקודת מוצא זו, נבחנים בתערוכה הערכים הפיסוליים והרעיוניים של החפצים השימושיים הן מבחינת היותם נשאים של סיפור, של שיטות ייצור, של היסטוריה, של צורה ומרקם ושל הקשרים תרבותיים רחבים. בתערוכה מתחדד המתח בין השימושי ובין הפוטנציאל התרבותי הגלום בו, בין האובייקט לחלל בו הוא מוצב.

צילום: אילן עמיחי

back to top