סדנת ראקו על הגג

אנו מזמינות אמנים ויוצרים בחומר המעוניינים להתנסות בשריפות ראקו ליצור עמנו קשר ולהשתתף במפגשי שריפה חד פעמיות על הגג בבית בנימיני.

על ראקו ווואבי סאבי: "וואבי סאבי הוא יופים של דברים לא מושלמים, ארעיים וחסרים. זהו יופים של דברים פשוטים וצנועים. זהו יופים של דברים לא מקובלים" מתוך: וואבי סאבי: לאמנים , למעצבים ומשוררים ולפילוסופים – ליאונרד קורן

הוואבי סאבי הנו מושג באסטתיקה יפנית הקשור קשר הדוק לשרפת הראקו המסורתית. האש, השריפה המהירה והמעבר הקיצוני של הכלי בין חום לקור  כמו מבקשים את המקריות, את חוסר השלמות ואת היופי הלא מקובל.  זוהי שריפה המבקשת מאיתנו כיוצרים להיות הרפתקניים ולשחרר את עבודותינו מציפיות. להתבונן בפרטים הקטנים ולראות את יופים.

לרשות המשתתפים יעמדו גלזורות ראקו, תנור ראקו ומנחה שתסייע בשריפות. על המשתתפים להגיע עם כלים שרופים לשריפה ראשונה בחומר המתאים. כל משתתף יוכל להביא לשריפה עד ארבע עבודות שרופות ביסק (שריפה ראשונה) בגודל שלא עולה על 15 ס"מ. ההשתתפות בסדנה מתאימה לבעלי סדנאות קרמיקה המעוניינים לשתף את תלמידיהם בחווית השריפה ובתוצאותיה וליוצרים המבקשים לשלב את שריפת הראקו בעבודותיהם.

מספר המשתתפים בסדנה לא יעלה על שמונה.

מחיר לסדנה: 2000 ₪ לקבוצה של שמונה. 250 שקל לאדם

 

back to top