מליסה סטרן / מרץ 2014

במרוצת חודש מרץ יארח בית בנימיני את האמנית האמריקאית מליסה סטרן כאמנית הבית. מליסה היא אמנית  רב תחומית בעלת תואר שני באנתרופולוגיה ואמנות – חיה, מלמדת ויוצרת בניו יורק. עבודותיה מוצגות דרך קבע במיטב הגלריות ומצויות באוספים חשובים ברחבי ארה"ב. 

עבודתה, שהיא בעיקרה פיסולית, מתמקדת בדמות האנושית כמטאפורה לקשת רחבה של מצבים פנימיים המשמשים את האמנית לאמירה רפלקטיבית על מורכבותם של החיים. בשעשוע ובהומור – לעיתים שחור – היא יוצרת מהבטן נרטיבות אמוציונאליות נוקבות. מונולוגים פנימיים מתורגמים לדימויים וויזואליים עתירי סמליות ומשמעות או כלשונה: 'שיקוף רנטגן פסיכולוגי'. 

הדמויות מפוסלות בחומר, מאופיינות במינימאליזם, בפני שטח עתירי שכבות המדמות טקסטורת עץ מגולף ובשילוב חפצים ואלמנטים מן הנמצא אותם היא מלקטת בשיטוטים אינסופיים כחלק מתהליך היצירה. כיחידים ובהעמדה קבוצתית הדמויות הן למעשה רשמים, רישומים, קולאז'ים ודימויים תלת ממדיים של מערכות יחסים מורכבות מעולמה הפנימי האינטימי עשיר הזיכרונות וההיסטוריה – האישית, החברתית והפוליטית.

מגוון דמויות במנעד של ניגודים – חוזק ושבריריות פרימיטיביות ותחכום  –משמשות לאמנית אמצעי הבעה ומטאפורות לעולם האבסורדי בו אנו חיים. המפגש עם הדמויות מזמן לצופה התבוננות  אל פנים הרבדים העמוקים, העשירים והמגוונים של חיינו.

כיתת אמן – יום רביעי 19.3.14 בשעה 16:30- האמנית תרצה על עבודותיה בליווי מצגת דימויים והדגמה של טכניקות חיפוי בלתי קונבנציונאליות. מליסה פיתחה טכניקה מקורית, חוצה גבולות ושוברת מוסכמות תוך שימוש בחומרים חריגים בהקשר הקראמי: צבעי פסטל,  דיו, גירים, בדים, עלי זהב וכד' – הכול מלבד זיגוג…מעניין, ייחודי, חדשני ומקורי.

back to top