29/03/2019, 10:30 מפגש שלישי: על אדמה, זמן ומקומיות

'מעל ומתחת לפני השטח': סדרת מפגשים 2018-19 הרצאות והדגמות בבית בנימיני

בית, אדם ואדמה

"האדמה מחברת ומגשרת בין כל הברואים על פני כדור הארץ. מניסיוני בפרויקטים שונים, אני חווה שכשאנשים באים במגע פיזי ישיר עם האדמה, משהו פנימי מתעורר לחיים. כאילו איזשהו זיכרון עתיק יומין ניצת מחדש ומפיח בהם נשימה רעננה". דפנה ילון, 'אמנית על פני האדמה', תספר בהרצאתה על המפגש המתמשך שלה עם האדמה הגולמית באשר היא, דרך עבודותיה האמנותיות ופרויקטים שונים בהם היא מעורבת במקומות שונים בארץ ובעולם.

מרצה: דפנה ילון אמנית, מייסדת מרכז אדמהיא לבניה, עיצוב ופיסול אדמה.   

 

 

רפלקציה מקומית

אבנר זינגר – מתעד, משקף ומגיב בעבודות הקרמיקה שלו על המציאות כפי שהוא חווה אותה, ונוגע בנושאים שונים הנובעים מהאטמוספירה הפוליטית, חברתית ואקולוגית במקום בו הוא חי. הצורה, הטכניקה, החומרים והחיפוי משתנים בהתאם לאמירה שהוא בוחר להבליט בכל נושא, ולרוב הוא משתמש בחומר לשריפה בטמפרטורה נמוכה, לעיתים חומר מקומי. בתקופה הנוכחית עוסק באלמנט הזמן – חוסר זמן, הלחצים והעומס הנובעים ממנו. במהלך המפגש עימו, ידבר אבנר על השקפת עולמו כפי שהיא מתבטאת בעבודותיו, ידון בנושאים שמעסיקים אותו בתהליך העבודה וידגים דרכי עבודה המושפעות מהם.  

מדגים: אבנר זינגר– קדר, מורה במרכז לאומנויות בגבעת חביבה, זוכה פרס מוד פרידלנד לשנת 2018, מציג בתערוכות בארץ ובחו"ל. חי ויוצר בפרדס חנה.

 

back to top