24/05/2019, 10:30 מפגש רביעי: אמנות כזהות

'מעל ומתחת לפני השטח': סדרת מפגשים 2018-19 הרצאות והדגמות בבית בנימיני

 

אמנות ורודה – אומרים לנו שיש סקס אחר? הארוטיקה, הפואטיקה והפוליטיקה של אמנות קווירית

אמנות קווירית מציעה מבט חדש, מסעיר, מגרה ומפתה על תפקיד האמנות בביטוי החוויה האנושית, על שלל גווניה הארוטיים והפואטיים. הבעייתיות בניסיון להגדיר "אמנות קווירית" היא כלי רב-עוצמה וחיוני לשימור האופי המתפרץ, שובר-הגבולות, הדרמטי, מרובה הסתירות והצורות של אמנות נועזת זו, הנעה בין עירום וריבוי-תחפושות, גופניות ורוחניות, מגדר ושבירת גדרות, ביקורת על זהויות הטרו-נורמטיביות וכינון יצירתי של זהויות חדשות.

מרצה:  ד"ר גלעד פדבה  – מרצה בתכנית לתואר שני בלימודי תרבות באוניברסיטת חיפה וראש החטיבה לאמנות ותרבות חזותית במכללת אחוה.

 

פורצלן של מעלה – פורצלן של מטה

אודי צ'רקה – עוסק רבות בעבודות הקדרות והאמנות שלו בחיבורים לא מקובלים בין חומרים, תוך שהוא נע על הקו הדק שבין שליטה לחוסר שליטה ולכאוס. בעבודות הקדרות האחרונות שלו הוא מרבה להשתמש בפורצלן, חומר לבן בוהק ואצילי בעל היסטוריה מפוארת, אך מוציאו ממקומו ומהקשרו המוכר. באמצעות חריטות, קריעות, שירבוטים, ספק קישקושים, כמו בפתקים שניתן למצוא לצד הטלפון אחרי שיחה ארוכה, מערער האמן על מעמדו של הפורצלן, ומורידו ממקומו הגבוה למקום נטול רומנטיקה, יומיומי ואף ציני. במהלך המפגש עימו, ידבר אודי על עבודותיו, על גישתו 'לעשות ולראות אמנות', וכן על זהותו כאמן וכיצד היא באה לידי ביטוי בעבודותיו. במהלך השיחה ידגים כיצד הוא עובד בפורצלן באופן לא קונבנציונלי.

מדגים: אודי צ'רקה אמן, מורה לאמנות. חי ויוצר במזכרת בתיה.

עלות מפגש 50 שקל – הרשמה מראש

back to top