כיתת אמן עם Nina Viktoria Naussed

אמנית אורחת בתוכנית 'רזידנסי' בבית בנימיני 

יום ראשון 3.9.17 בשעה 19:30

כניסה: 30 שקל – הרשמה מראש

חינם לסטודנטים של בית בנימיני ולחברי אגודת הקרמיקאים

בחודשים אוגוסט-ספטמבר, תתארח בבית בנימיני אמנית צעירה ומוכשרת בשם Nina Viktoria Naussed במסגרת תוכנית רזידנסי בסטודיו של בית בנימיני. נינה ויקטוריה, אמנית קרמיקה בת 30 מגרמניה, נשלחה לארץ דרך מוסד לאמנות בשם – Kunststiftung Sachsen-Anhalt לעשות מחקר אמנותי-קרמי על התרבות הישראלית, תרבות היידיש וארכיטקטורה מקומית.

נינה מקבלת השראה משטחים עירוניים נטושים. שטחי הפקר של אתרי בנייה לדוגמא, שבהם היא רואה כיצד הטבע כובש מחדש את המרחב העירוני ועושה לו reclaiming. בתהליך העבודה שלה בונה נינה מבנים ארכיטקטוניים ריקים כמו בניינים וחדרים נטושים, בהם היא פותחת חלונות שיהיה אפשר להציץ פנימה. בתוך המבנים שוררים רמזים לסיפורים וחוויות שהתרחשו בהם פעם. רגשות שבריריים, תשוקה שסופרה בין קירות שמשרים ביטחון. "לטובת עבודות אלה אני אוהבת להשתמש בחומר שאני יכולה למצוא בסביבה המקומית כמו חימר טבעי, אבנים ודברים קטנים".

במקביל למחקר הארכיטקטוני מתעסקת נינה באוספים ובאיסוף חפצים שמסקרנים אותה מהרחוב. "כל יום אני אוספת דבר אחד שאני מוצאת במהלך היום. ומאחסנת בשקית ניילון קטנה עליה מדבקה עם התאריך ומקום הימצאה. באוספים אני משלבת חפצם שאני מייצרת מחומר קרמי, כאשר אני מנסה ליצור חיקוי של החומרים השונים שבאוסף ומ טשטשת את הגבול בין מה שמצאתי למה שייצרתי". גם כאן, החפצים נושאים בתוכם סיפורים שמסקרנים אותה. דברים שנראים ברחוב כמו זבל מקבלים הקשר חדש וערך חדש בעבודת האמנות שלה.

לאחרונה התנסתה נינה באיור של ספרי ילדים ביידיש ודרך ההרפתקאה הזו נחשפה לשפה והחלה ללמוד אותה. האותיות העבריות והסאונד שמזכיר גרמנית הלהיבו אותה מאוד והתעורר בה רצון להגיע לארץ ולחקור את השפה והתרבות מקרוב. מאז שהגיעה הספיקה לבקר כבר מספר פעמים במרכז לתרבות היידיש בשם "יונג יידיש" שממוקם בתחנה המרכזית , להכיר, ללמוד , לחקור ולקבל השראה.

back to top