כתות אמן במסגרת סימפוזיון הקדרות הישראלי בתל-חי

במסגרת הסימפוזיון השנתי של אגודת אמני הקרמיקה והמכון לאמנויות בתל-חי יתארחו השנה 3 אמנים מחו"ל ויקיימו כיתות אמן בבית בנימיני, המרכז לקרמיקה עכשווית.
באדיבות קרן אאידה מארה"ב:
האמן Bennett Bean
כתת אמן – יום חמישי 3.12.15 בשעה 19.00

באדיבות רות קורמן וה DESIGNER CRAFT FOUNDATION מאנגליה:
האמניות Nuala O'Dnovan ו – Sara Moorhouse
כתת אמן – יום שלישי 15.12.15 בשעה 17.00

יש להזמין מקום מראש: 03-6874150
כניסה: 70 שקל לאירוע ו-50 שקל לחברי האגודה וסטודנטים בבית בנימיני

Bennett Bean

Bennett Bean אמן קרמיקה אמריקאי מתגורר ב- Blairstown, New Jersey בעל תאר ראשון באמנות מאוניברסיטת Iowa ותאר שני מ – Claremont Graduate University
מאז 1979, בעל סטודיו עצמאי.

Bean עוסק במגוון רחב של מדיות באמנות כולל פיסול באבן, ציור, מתכות יקרות, צמר ואריגת משי, נייר וקלף.
עיקר עיסוקו הוא יצירה בחומר וציור על כלים והוא ידוע בעיקר בזכות קערות החרס בטכניקת שריפת בור ופיתוח מספר רב של טכניקות עיטור המבוצעות לאחר השריפה.
עבודותיו מוצגות בגלריות רבות ובאוספים של מוזיאונים גדולים ברחבי ארה"ב, כולל מוזיאון ויטני לאמנות אמריקנית ואוסף האמנות של הבית הלבן.

Sara Moorhouse

Sara Moorhouse אמנית קרמיקה אנגליה מתגוררת ב Cardiff, בעלת תאר PhD Ceramics מאוניברסיטת- UWIC School of Art and Design, Cardiff
Moorhouse החלה לחקור ולפתח את עבודתה מבחינת צבע ותפיסה מרחבית ב- 2003 עם לימודיה לתואר שני והמשיכה במחקר במהלך לימודי הדוקטורט. במחקרה בחנה את הדרכים שבהן מרחבי נוף משתנים בהתאם לצבעים המשתנים של עונות השנה, מזג אוויר, זמן ועיבודים חקלאיים.
הגילו כי הצבעים מתנהגים באופן שונה על פני מרחב תלת-ממדי מאשר על משטח דו-ממדי, הביאו אותה לחקור ולפתח את תגובתה האינטואיטיבית לסצנות נוף, צבע וצורה וליישם את מסקנותיה על קערות החומר, אותן היא יוצרת. אלה משמשות עבורה "משטח קנבס" לציורים לסצנות נוף משתנות, באמצעות הגודל, העומק הצורה והצבע.

Nuala O'Donovan

Nuala O'Donovan היא אמנית קרמיקה אירית מתגוררת ב Cork, בעלת תאר BA בעיצוב מאוניברסיטת Middlesex U.K. ותאר MA מ – Crawford College of Art and Design
Nuala היא פסלת המשלבת בעבודותיה תבניות וצורות רגילות וקבועות עם מאפיינים של דפוסים וצורות מן הטבע, שאינם סדירים וקבועים. העבודות מאד מורכבות וכול אחד מהפרטים נעשה בנפרד, בבניה איטית הנמשכת לאורך שבועות וחודשים.
הצורות הסופיות הן תוצאה של תגובה אינטואיטיבית לכיוון שהעבודה עצמה מפתחת ולחוסר הרגולריות של מרכיביה.

back to top