הרצאה: Disintegration / Marek Cecula

Disintegration | Marek Cecula, 2023

אוצרת: שלומית באומן

הרצאה בעקבות התערוכה של מארק צצולה Disintegration

הרצאה: חמישי, 22/2/2024, בשעה 16:30 

אנו שמחות להזמינכם להרצאה של מארק צצולה (נ. 1944, פולין)  שכבר כמה עשורים הינו דמות מרכזית בזירה הבינלאומית בשדה העיצוב הקרמי, בקשר הפורה בין עיצוב ואמנות, ובמערכת יחסים יוצאת דופן עם פורצלן. זו הזדמנות נדירה לשמוע את צצולה הפועל בזירה זו כמעצב, אמן, יצרן, אוצר ומחנך. הרוח של מארק צצולה היא בינלאומית, והוא פועל היום בפולין ובניו יורק, אחרי שנדד במשך שנים גם בין ישראל, ברזיל, נורבגיה, אנגליה ועוד.

צצולה  פועל תוך כדי מעבר בין עולמות שונים ולעיתים מנוגדים, ובכך הפנה את תשומת הלב העולמית לייצור התעשייתי של פורצלן כנשא של תרבות, כמושא לחקירה, כמגרש משחקים וכזירה לגיטימית ופואטית לפעולה.

התרומה של צצולה לדיון זה היא חלוצית וייחודית והוא סחף אחריו תנועה עולמית גדולה של מעצבים ואמנים שהחלו לפעול בתפר שבין תעשייה לקראפט – תנועה ששינתה את פני העיצוב הקרמי ברחבי העולם. התוצרים של מגמה זו הוצגו בתערוכה המונומנטלית The Object Factory (2008-2009), אותה אצר מארק צצולה ב-Gardiner Museum, טורונטו, קנדה וב- MAD Museum, ניו יורק, ארה"ב.

בהרצאה יספר צצולה על עבודתו, על קו התפר בין הייצור התעשייתי לבין היצירה היחידנית והאמירה האישית, שבמרכזן הפורצלן – הפרא האציל של החומרים הקרמיים הנמצא תמיד בבסיס עבודתו.

* ההרצאה מיועדת לקהל הרחב ללא עלות ויש להירשם מראש

לפרטים נוספים: 03-5182257 או [email protected]

back to top