עשור לבית בנימיני – מרכז לקרמיקה עכשווית

בקיץ 2021 ימלאו 10 שנים ל'בית בנימיני – המרכז לקרמיקה עכשווית' במשכנו בקריית המלאכה בתל אביב. עם המעבר לקריית המלאכה ובזכות תרומתם הנדיבה של בני הזוג בנימיני נפלה בידנו הזכות להגשים חלומות רבים הנוגעים לתרבות החומר.  

בית בנימיני הוא מרכז ייחודי לקרמיקה עכשווית הפועל במתכונת המשלבת בית ספר לאמנות הקרמיקה (תכנית תעודה רב שנתית, קורסים שנתיים וסדנאות), גלריות, ספרייה ציבורית, מלגות ליוצרים צעירים, שהות אמנים מחו"ל, ימי עיון, הרצאות ומפגשים עם אמני קרמיקה מקומיים. הגלריות, בית הספר, הספרייה העשירה וארכיון הקרמיקה הישראלית הנמצא בפיתוח, ימי העיון וכיתות אמן  פתוחים לקהל הרחב, למקצוענים, חובבים ולסטודנטים המגיעים מהאקדמיות להעמקה, מחקר ולמידה. בית בנימיני משמש כאבן שואבת לאנשי חומר, מעצבים, אנשי קראפט ואמנים – אשר יוצרים, מתנסים בעבודה בחומר, מעלים שאלות על תרבות, טכנולוגיה ומקומיות ומציגים בתערוכות המתחלפות שבמקום. 

בבית הספר לאמנות הקרמיקה ניתן ללמוד את ההיבטים המעשיים והעיוניים של הקרמיקה, במסגרות מקצועיות עם מיטב היוצרים בחומר  בישראל. הגלריות בבית בנימיני קוראות לדיון רחב ובין תחומי, בוחנות ונותנות כבוד להיסטוריה הקרמית המקומית ובמקביל מציגות דיון עכשווי על מקום החומר בעולם טכנולוגי ודיגיטלי, מאתגרות את המבקרים ומזמנות דיון מרתק בסיורי גלריות וימי עיון. בית בנימיני הוא בית לקהילה מגוונת, יוצרת, שואלת ומגיבה, בית פתוח לשאלות, לצמיחה תרבותית ומקצועית ולנשים ואנשים בעלי תשוקה ועניין בחומר באשר הם. ברצוננו לעודד דיון על המשקל הסגולי התרבותי של בית בנימיני: האם יש לו השפעה על התרבות החומרית בישראל? על מקומה של הקרמיקה בשדה האמנות, העיצוב והקראפט?  האם בית בנימיני מרחיב את גבולות השפה של שדה הקרמיקה? והאם עצם קיומו של בית בנימיני אכן מעודד יוצרים מסוגים שונים ומבקרים לעבוד בחומר קרמי – לגלות את סודותיו ולהבין טוב יותר את שפתו?

back to top