שיח גלריה מקוון בתערוכות 'צלחות ריקות' ו'טוויסט בעלילה'

שיח גלריה מקוון : רביעי 3/2/2021 בשעה 20:00

השיח ישודר בזום – השתתפות בהרשמה מראש בלחיצה על כפתור ההרשמה, כניסה חינם

  צלחות ריקות" – להב הלוי, אוצרת גלית גאון לפרטים על התערוכה"

צלחות ריקות נושאות עימן זכרונות חזותיים ומסרים שעוברים איתנו מכאן לשם. הן נושאות היסטוריה ומילים. על פי המעצב להב הלוי, צלחות ריקות, הן לא כרזה, למרות שהן על הקיר. הן לא מחזיקות איתן דבר למעט היותן ההיפך הגמור מייעודן המקורי. בתערוכה מוצגות צלחת אחת לכל שבוע – 52 במספר – בשנה שבה במקום לצלם צלחות מלאות באוכל – מצאו עצמם כל כך הרבה אנשים סביב העולם מול צלחת ריקה. אובדן של כל מה שיכול לנחם ולשמור, להכיל ולאפשר. הלוי רצה למלא צלחות בריק. ריק שונה מצלחת לבנה, אבל עדיין סוג של ריק. שזו בעצם הגדרה פרטית לכל מה שאיננו פונקציה שיש לה טריגר חיצוני. שזה אולי, על פי להב הלוי, ההבדל המשמעותי ביותר בין עיצוב לאמנות. 

טוויסט בעלילה" – אוטוטו, סטודיו מונקי ביזנס וסטודיו פלג דיזיין, אוצרת חגית פלג רותם – תערוכה בשיתוף שבוע האיור 2020 לפרטים על התערוכה"

התערוכה מספרת "סיפורים בחפצים", מתוך הקולקציות של חברות העיצוב מונקי ביזנס, אוטוטו סטודיו ופלג דיזיין. סצנות בדיוניות וקצת הזויות, שמורכבות ממשחק במוצרים מלאי ההומור וההשראה. העיסוק של בית בנימיני בתרבות חומר ובמסורות ישנות וחדשות בא לידי ביטוי בחפצים אלה, ב"חיזור" אחר המשתמשים בני זמננו, שמחפשים אחר קשר רגשי ומוצאים משמעות חדשה (בהומור וקריצה) למוצרים יום-יומיים. קפיצת הדרך שעשו החפצים השימושיים ממדף מוצרי הבית הפשוטים (Utilities) לחנות המוזיאון ולקטגוריית מוצרי מעצבים, עוברת דרך הסיפור, וכאן הטוויסט בעלילה: בחלק מהפריטים הסיפור נובע מעולם האסוציאציות של השימוש בחפץ ובחלקם הם מגיעים מסיפורי עם ואגדות, אייקונים תרבותיים ומוסכמות חברתיות.

שתי התערוכות עוסקות בהיבטים שונים, כמעט מנוגדים של עיצוב: עולם מלנכולי וטורפני מול עולם של חוויה משעשעת והומור. בשיח גלריה נערוך סיור מקוון בתערוכות ונדון במאפיינים של כל תערוכה ובדומה והשונה ביניהן. 

back to top