שיח גלריה מקוון בתערוכות 'אמפורות' ו'חרקים'

 שיח גלריה מקוון : ראשון 9.5.2021 בשעה  19:30

 בתערוכה אמפורות עם האוצרת שלומית באומן והמעצבים נועם דובר ומיכל צדרבאום

  ולאחר מכן בתערוכה 'חרקים' עם האמנית תמרין מקרוב והאוצרת עינב ברנס אליאסוב

השיח ישודר בזום – השתתפות בהרשמה מראש בלחיצה על כפתור ההרשמה, כניסה חינם

על התערוכה אמפורות / נועם דובר ומיכל צדרבאום

דובר וצדרבאום מבססים את עבודתם על המפגש המרתק בין עיצוב לקראפט ועל 'ארגז כלים' בעל מנעד רחב מאוד, הנע על הציר שבין התנסות ממשית המביאה למומחיות חומרית עמוקה, לבין שליטה טכנולוגית וירטואוזית. הם משתמשים בכלים טכנולוגיים מסורתיים וחדשניים כאחד, ומפתחים תוך כדי התנסות שיטות עבודה ייחודיות הנובעות מחקירה וסקרנות המאפשרות להם לשלוט בבלתי נשלט ולפתח שפה צורנית חדשה.

הזכוכית היא חומר קשוח במובנים רבים: היא קשה לשליטה, היא מתרככת בחום ומתגבשת בקירור מבוקר בחלון הזדמנויות מוגדר מראש, היא מתמסרת רק בתנאים מאוד מסוימים לאורך כל תהליך העבודה עמה, ולא – תִּגְמול ליוצרים בהתנפצות, קריסה וסדיקה. 

בנוסף, באופן מובנה מביאה עמה הזכוכית ברק ובוהק, ומסורת ענפה של קישוטיות מתקתקה. לפיכך, דובר וצדרבאום, לוקחים על עצמם משימה קשה מאין כמוה, כמו פעולת גרילה בשדה מוקשים חומרי ומטפורי, ומזקקים עשייה חכמה בתנועה חופשית, במפגש בין שיטות ידניות וטכנולוגיות חדשות (בין Low-tech ו-High-tech), בין עבודה מסורתית בזכוכית ובין כלים דיגיטליים והדפסה תלת ממדית.

העבודות המוצגות בתערוכה, מייצגות מעין סיכום ביניים של תהליך ממושך של חקירה, המצליח לחמוק מן המהמורות שבדרך, והופך לגוף עבודות בשל ומרגש. עבודות אלו אינן מספרות לנו על אין ספור תהליכים שלא צלחו, ועל ניסיונות שהסתיימו במבוי סתום. היופי שלהן משדר קלילות חסרת מאמץ, כמו משב רוח רענן מזכוכית המזמין את הצופה להתמסר אליהן, ולפענח אותן.

על התערוכה  חרקים / תמרין מקרוב

התערוכה "חרקים" מציגה מהלך מחקרי של התבוננות וצילום חרקים ופרוקי – רגלים אחרים בבית הגידול הטבעי שלהם, באוויר הפתוח, בטבע. בסטודיו הצילומים עוברים תהליך של הגדלה ומחיקת הרקע המקורי בהם צולמו ובכך הם מבודדים ומנותקים מסביבתם הטבעית.

מקרוב מגיעה מעולם הצילום: מדיה חזותית, שטוחה, ודו ממדית. בגוף העבודות המוצגות בתערוכה היא עוסקת בחיפוש אחרי המתח שנוצר בין דימויי הדו ממד שצילמה לאובייקטים התלת ממדים שיצרה על האובניים, היא מוקסמת מהיופי שבפרטים הקטנים המוסתרים מן העין, הנחשפים ונגלים כתוצאה מההגדלה של הדימוי ומהנחתו על הכלי.

להרשמה ולפרטים נוספים: בטל' 03-5182257 / במייל [email protected]

 

back to top