מפגש מקוון במסגרת התערוכה 'מאמץ כניעה'

מועד האירוע : רביעי 17.2.21, 19:30

אקוסיסטם: שיחה עם יוצרות – אוצרות / שלומית באומן, אוצרת ראשית – גלריה בית בנימיני   משוחחת עם האמנית  אפרת אייל ואוצרת התערוכה  רחל מנשה דור

 "מאמץ כניעה" – על התערוכה ותהליך העבודה / אפרת אייל משוחחת עם רחל מנשה דור

צידות לקטים בתקופה של רופאות אחים / ד"ר גל הרמט, חוקרת ומרצה, מנהלת את מיזם הממגדרת

בהרצאה נדון במסורות ובמיתוסים עתיקים של האישה הפורייה והגבר הצייד. נתבונן בדימוי של אובייקט חי נטול ממד אנושי ובתפיסות שנשים הן חיות שצריך לאלף אותן, ונשחק בהיפוך של תפקידי המגדר המסורתיים. נחשוב על השפה העברית המגדרית בתקופה בה ביטוי כגון רופאות ואחים מהווה איום ממשי על מוקדי הכח. ננתח את השפה הפיסולית והחומרים שמפקיעים את הדיכוטומיה הקלאסית של טבע ותרבות ומאפשרת לאתגר ולטשטש את ההבדלים הביולוגים והחברתיים.

"העדר האיזון כואב לך" – הרהור / טליה טוקטלי, אמנית

מחשבות על המשמעויות השונות של 'היד' בגוף העבודות הנוכחי של אפרת אייל, והתבוננות בייצוגים של "יד" בעבודות אמנות שונות על שלל הפרשנויות שטומנים בחובם. 

מה היינו בלי הגוף שלנו? / מרינה גרוסלרנר, סופרת ומתרגמת

מראשית האנושות מודע האדם באופן מכאיב למגבלות גופו. אנחנו לכודים בגוף שלנו, מוגדרים על ידו, הוא זה שמעניק לנו חיים, אך גם גוזר עלינו כליה. השאלות בנושא הן רבות ושונות: לאור השינויים הרבים מילדות ועד זקנה, האם אנחנו עדיין אותו אדם במשך כל אותם שנים, למרות השינויים הגופניים? מה היינו ללא גופנו בצורתו הנוכחית? מה היינו אם גופנו היה שונה? אם היינו שמנים יותר? רזים יותר? אם היינו גבר ולא אישה, או להיפך? מה היה קורה אם היו אם לא היינו מזדקנים לעולם? אם היינו חיים לנצח? כיצד היו חיינו נראים אם היינו יכולים להימצא בשני מקומות בו-זמנית או ליהנות מתפיסה חושית בלתי-מוגבלת? האם אנחנו הגוף שלנו וכאשר הוא מת, אנחנו מתים איתו?

המפגש יועבר בזום

יש להירשם מראש בכפתור הצהוב

דמי השתתפות: 35 ש"ח

לתשלום ישירות דרך האתר

 

 

לפרטים על התערוכה מאמץ כניעה / תערוכת יחיד

 

back to top