מפגש עם סגן ראש העיר של פיאנזה, בירת הקרמיקה האיטלקית

העיר פיאנזה, שבמחוז אמיליה רומנה בצפון איטליה, נודעת בזכות המסורת הקרמית המאפיינת אותה וכן בתור מרכז תרבותי חשוב בשדה הקרמיקה האיטלקי והאירופאי.

שני נציגים ופעילים משמעותיים בפיתוח מעמדה של פיאנזה כמרכז קרמי שאין שני לו, מגיעים לביקור בבית בנימיני; מסימו איזולה– סגן ראש העיר של פיאנזה, ומתיאו זאולי, מייסד ומנהל המוזיאון  Carlo Zauli  Museaum, (בנו של האמן המפורסם). מטרת הביקור היא יצירת קשר ראשוני וביסוס מערכת היחסים בין שדה התרבות הקרמי הישראלי לאיטלקי באמצעות תכנית שהות אמן.

בתאריך  3.6.2019 בשעה 16:00 יתקיים מפגש עם סגן ראש העיר של פיאנזה, מסימו איזולה, בבית בנימיני.

בשעה 17:00 יתקיים הרצאה עם אמן אורח מט נולן

אודות מסימו איזולה

איזולה מתפקד כסגן ראש העיר של פיאנזה וחבר מועצה ממונה על תיק התרבות, חינוך, תיירות וקרמיקה משנת 2010. בשנת 2013 התמנה לנשיא Ente Ceramica , ארגון אחראי על יותר מ- 40 בתי מלאכה של קרמיקה באזור פיאנזה והסביבה.

בנוסף לתפקידו במועצה, איזולה מכהן בתפקידים הבאים:

חבר וועדה ב- Argilla Italia הביאנלה האירופאית לקרמיקה ומקום מפגש עבור מעל ל-20 משלחות בינלאומיות.

נשיא AICC (Italian Association of Italian Ceramics Cities), ארגון המאגד בתוכו 40 ערים אשר ממשיכות לקיים טכניקות עבודה מסורתיות בקרמיקה. הארגון מקדם את הקרמיקה האיטלקית ברחבי העולם ומקיים מדי שנה את פסטיבל הקרמיקה האיטלקי. הארגון שם לו למטרה לעודד חילופי תרבות ומסורות ידע ומגשים שאיפות אלו באמצעות תכניות שהות אמן וחילופי אמנים בין ערים באיטליה.  

בשנת 2018 התמנה איזולה לנשיא European Ceramics Route, מיזם תרבותי של המועצה לאירופה (Council of Europe). המיזם מתפקד כרשת בין ערים ברחבי העולם אשר מקדמים את אומנויות ותעשיות הקרמיקה.

מטרה

“בשנים האחרונות פיאנזה מובילה את הרשתות האנושיות והמקצועיות בשדה הקרמיקה באיטליה ואירופה. מטרתנו כיום היא להגביר את שיתופי הפעולה והדיונים המתקיימים בין תרבויות קרמיות שונות, באמצעות החיבור שבין אומנות, תעשייה ואמנות עכשווית. במקביל, שאיפתנו לחבר בין זהויות מקומיות לנתיבים בינלאומיים וזאת על מנת לקדם את הייצור של קרמיקה בשלה ובעלת השפעה חיובית על המערכת הכלכלית והתרבותית בת זמננו. על מנת להשיג מטרות אלו אנו פועלים לקראת יצירת חיבורים בין אמנים ובעלי מלאכה המגיעים מטריטוריות שונות והקשרים תרבותיים מגוונים כנציגים של מערכות אסתטיות ופואטיקה נבדלות. לאחר שייסדנו מערכות חיבורים יציבים בתוך אירופה, אנו פועלים לקראת היצירה של קשרים חזקים מחוצה לה. אנו מעריצים את החיוניות היצירתית והתרבותית שמאפיינת את תל אביב וברצוננו להקים גשר שיהווה מפגש בין הישויות היצירתיות שבפיאנזה ובתל אביב".

 

back to top