ארועי אמנות מיוחדים בבית בנימיני

15-16 בנובמבר 2013:

  1. הרצאה וסדנאות בבית בנימיני במסגרת סוף שבוע אוהבים אמנות עושים אמנות 2013 
  2. תצוגת מכירה מיוחדת: One of a kind 

הרצאה וסדנאות בבית בנימיני במסגרת סוף שבוע אוהבים אמנות עושים אמנות 2013

סוגיות בקרמיקה עכשווית

מרצה: אורלי נזר מועד: יום שישי 15.11.2013 בשעה 13:30 אורך ההרצאה: 45 דק' ההרצאה תעסוק באמנות, אומנות ומה שבניהם. מהי ה"קרמיקה" כתחום אמנותי, ומהי כשנתפסת כחומר גלם ליצירת אמנות? במסגרת ההרצאה יוצגו סוגיות מרכזיות ואסטרטגיות פעולה של אמנים בתחום. כמו כן, יוצגו עבודות של אמנים בעלי שם אשר אינם מתמצאים בטכניקה, ותעלה השאלה – האם חוסר המיומנות פועל לטובה כשמדובר באמנות? בנוסף, תעלה סוגית המוסר באמנות והרלבנטיות של החיבור בין מוסר ואסתטיקה בתחום הקרמיקה. אורלי נזר בן חיים היא אמנית, כותבת ומורה. עבודותיה הוצגו בארץ ובחו"ל, ומאמריה בתחום הקרמיקה והקראפט פורסמו בכתבי עת בארץ ובחו"ל.

סדנת קדרות בהנחיית נעה אלמגור בן-דור

מועד: יום שבת 16.11.2013 בשעה: 11:00 אורך הסדנה: שעה ורבע הכניסה מותנית בהרשמה מראש אין ספק כי עבודת האבניים מייצגת חוכמת ידיים באופן המובהק ביותר: העבודה מבוססת כמעט לחלוטין על רגש, מגע, מישוש, זרימה ותנועה. הסדנה מהווה מפגש ראשוני עם החומר הקרמי דרך התנסות חווייתית בעבודה על האבניים. במהלך הסדנה תיערך הדגמה של יצירת כלי, החל משלב הלישה, מרכוז וכלה בכלי. ההדגמה תלווה בהסבר על החומר הקרמי והאפשרויות הגלומות בו, ולאחריה כל משתתף יתנסה באופן מונחה בעבודה בחומר. את הסדנה תנחה נעה אלמגור בן-דור, אמנית קרמיקה בוגרת המחלקה לעיצוב קרמי וזכוכית, בצלאל. פועלת בסטודיו עצמאי בתל-אביב ומלמדת קדרות בבית בנימיני.

סדנת פיסול ובניית יד בהנחיית שלי שביט

מועד: יום שבת 16.11.2013 בשעה: 13:30 אורך הסדנה: 45 דק' הכניסה מותנית בהרשמה מראש לחומר הקרמי יש יכולת מדהימה לשינוי צורה ואפשרות להעתיק ולהטמין בתוכו כמעט כל טקסטורה אפשרית. זה הופך אותו לחומר נפלא ליצירה פיסולית וקונסטרוקטיבית. הסדנה מהווה מפגש ראשוני עם החומר הקרמי דרך התנסות חווייתית בפיסול ועבודת יד. במהלך הסדנה יודגמו מספר שיטות עבודה עם החומר – פינצ'ינג, חוליות, משטחים. ההדגמה תלווה בהסבר על החומר הקרמי והאפשרויות הגלומות בו, והמשתתפים יתנסו ביצירת אובייקט שימושי או פיסולי בליווי הנחיה. את הסדנה תנחה שלי שביט, בוגרת המחלקה לעיצוב קרמי וזכוכית, בצלאל. חוקרת ויוצרת מתוך הרווח שבין עיצוב ואמנות, בין הפונקציה למטאפורה. פועלת בסטודיו עצמאי בתל-אביב ומלמדת פיסול ובניית יד בבית בנימיני.

תצוגת מכירה מיוחדת: One of a kind

בבית בנימיני המרכז לקרמיקה עכשווית, 15-16 בנובמבר, העמל 17 תל אביב במסגרת פרויקט "אוהבים אמנות עושים אמנות" של עיריית תל-אביב – יפו, יקיים בית בנימיני תצוגת מכירה של 200 ספלים ייחודיים עשויים בידי מיטב אמני הקרמיקה בארץ. "cup sale" הינו אירוע שמתקיים מדי שנה במרכזי קרמיקה רבים ברחבי העולם ומאפשר חשיפה לעשייה מקומית, איכותית וייחודית, כמו גם אפשרות לרכישת ספל במחיר שווה לכל נפש. מבין כלי הקרמיקה השימושיים מתבלט הספל ככלי אישי יותר וחווית השימוש בו אינטימית יותר. ספל בעל שפה חומרית וציורית ייחודית העשוי על ידי אמן קרמיקה הוא אחד החפצים המעניינים ביותר הן ליוצר והן למשתמש. עבור היוצר מדובר בתמצות וזיקוק שפתו האמנותית לכדי אובייקט קטן אחד, ועבור המשתמש מדובר ביצירת קשר אינטימי עם הספל באמצעות מגע חושני: יד, גוף, שפתיים. השנה מצטרף בית בנימיני למסורת ה – "cup sale" הבינלאומית ומזמין את הקהל הרחב לראות, לגעת, למשש ולרכוש ספלים עשויים עבודת יד.

back to top