"לצאת מהמסגרת"

ביום ראשון ה- 22.4.12 הוכרזו, בטכס שהתקיים בבית בנימיני – המרכז לקרמיקה עכשווית, הזוכים בתחרות פרס קרן אליכס דה רוטשילד 2012 בנושא "לצאת מהמסגרת". עבודות המועמדים שעלו לשלב הגמר בתחרות יוצגו בבית בנימיני בתערוכה בתאריכים: 12.5.12 – 20.4.12.

השנה מטרת התחרות היתה לעודד אומנים לחשיבה יצירתית וחדשנית בתהליכי עבודתם, לאפשר מתן ביטוי לרעיונות חדשים, מקוריים העשויים באיכות גבוהה.

הפרס שהוענק השנה הוא בסך 12,000$ ומחולק בין הזוכים על פי החלטת וועדת שיפוט מקומית.

  • מקום ראשון: רימה ארסלנוב
  • מקום שני משותף: שלומית באומן ואיתמר שגיא
  • מקום שלישי משותף: אורי שפירא, אסנת קובלנץ ומיכל צדרבאום בעבודה משותפת עם נועם דובר.

רימה ארסלנוב – מציגה את קוביה לבנה – מבנה ארכיטקטוני דמוי המשרביה האוריינטלית העשוי מסוכר. בעבודתה המקורית והמבוצעת ברמה טכנית גבוהה יש התייחסות אירונית למושג המקובל של חלל התצוגה המודרני "הקוביה הלבנה" וכן ביקורת חברתית פוליטית העוסקת בין היתר בחדירה לפרטיות. חבר השופטים בחר בעבודה זו בשל מקוריותה, אופן הטיפול המעניין והאסתטי בנושא התחרות והביצוע הקפדני.

שלומית באומן – מתייחסת מנקודת מבט מורכבת לסוגיות טכנולוגיות הרלווונטיות לתחום יצירתה – הקרמיקה ובודקת תוצאות של מפגש בין חומר מקומי שאזל עם הפורצלן האציל והאופנתי. החיבור ביניהם יוצר הנגדה פיוטית הבאה לידי ביטוי באובייקטים חדשים, סדוקים, המחברים אלמנטים מסורתיים דקורטיביים עם מוצרי צריכה עכשוויים ומעלים שאלות ביקורתיות על חיבורים של עולמות תרבותיים.

איתמר שגיא – בעבודתו מקלט – ספר רקום, יש מן הפיתוח של רקמה ישראלית חדשה, אשר במכוון אינה בהכרח אלגנטית ונקיה, אך בעלת עושר ויזואלי המסתמך על המצאי התרבותי המקומי.

אורי שפירא – בגישה פסוודו־מדעית, בוחן בעבודותיו התנהגות של חומר דומם על פני ציר זמן. כאמן־אלכימיסט הוא כמו מפיח רוח חיים במתכות דוממות. בתהליכי ניסוי ותעייה הוא מגדל ומצמיח סביבות של אסטתיקה דינמית, ובורא "צמחיית מתכת".

נועם דובר ומיכל צדרבאום – תהליך עבודתם העיצובי-מחקרי מבקש לבדוק את היחסים המתקיימים בין מאסה ושבירות; בין הבטון – שהוא חומר לא מקובל ליצירה אמנותית לבין המטען התרבותי שלו.

אסנת קובלנץ – מציגה קבוצת עבודות צורפות מקיפה מתוך הסידרה "שיריה" (הנגזרת מהמילה שיריון). בסדרה יש שימוש בפתרונות עיצוביים ליצירת האפקט השריוני על משמעותו המטפורית וכן באות לידי ביטוי התכונות האופיניות למתכות האצילות: גמישות, החזרת אור ויציבות מבנית.

האמנים הנוספים המשתתפים בתערוכה: אבי בירן, אפרת אייל, נורית בלטיאנסקי ותמר עקוב, אוהד בנית, אבנר בר חמא, דינה ברמן, רות ברקאי, ישראל הדני, רינה חייקין, איריס טוטנאואר, עינת לידר, אורית מרילי, יעל פרידמן, ליאורה קאון, נאוה תיבון-שגב

back to top