Digging Digging

פתיחה: חמישי, 3 למאי 2018, 19:30

נעילה: שבת, 23 ליוני 2018, 14:00

בוקר של הרצאות בהשתתפות אורחים ואמנים המשתתפים בתערוכה:

TERRA DEFORMATION | HUMAN – NATURE – שישי, 4 למאי 2018, 10:30

יוזמה: INGEBORG LOCKEMANN, ROSWITHA VON DEN DRIESCH & SVEN KALDEN

משתתפים: ADITAL ELA & STUDIO CRIATERRA, ANNA LENA GRAU, EFRAT EYAL, HENDRIK LIETMANN, INKEN REINERT, INGEBORG LOCKEMANN, OLIVER VAN DEN BERG, RELLI DE VRIES, ROSWITHA VON DEN DRIESCH AND JENS-UWE DYFFORT, SHLOMIT BAUMAN, SIGALIT LANDAU, SVEN KALDEN

התערוכה "Digging Digging" מציפה את הדיון על התמורות והעיוותים בנוף ועל שינויים עירוניים וטבעיים הנובעים מכריית מחצבים והשימוש שנעשה בהם. כריית חומרי גלם והשלכותיה הכלכליות והסביבתיות משפיעה על החברה ומעצבת את פניהם של אזורים שלמים בעולם ומהווה סוגיה מקומית וגלובלית כאחת.

התערוכה "Digging Digging" הוצגה לראשונה בגלריה Galerie am Körnerpark בברלין במאי 2016. נקודת המוצא הקונספטואלית של התערוכה שהוצגה הייתה מיקומה של הגלריה עצמו בפארק ששימש במאה ה-19 כמכרה חצץ. הפארק בו ממוקמת הגלריה נמוך בהרבה מסביבתו העירונית, כיוון ששם הוקם המכרה על ידי תיאודור קרנר (1838-1911). קרנר, יצרן חומרי גלם לבנייה, התעשר בזכות אותם חומרים, ששימשו לבניית רבעי העיר התחתית של ברלין.

התערוכה בוחנת את נושא החפירה מנקודות מבט שונות, כולל גישות של תיעוד וחקירה וגישות נרטיביות, בנוסף לגישות השואבות השראתן מהרושם החזותי של השינויים במרחב ובנוף העירוני. המרחב והמבנה הצורני של החפירות במכרות שונים מהווה הזדמנות לחקירה אמנותית, וכך גם חומריות המחצבים והרכבם. ה"חפירה" הזו (המעשית והמטאפורית כאחד) בשכבות השונות של הנושא – מייצרת הקשרים חדשים ואסוציאציות מקוריות.

הזמנת התערוכה הזו לישראל מהווה חלק מפעילותו של בית בנימיני לקדם דיון בשימוש במשאבי טבע בהקשר מקומי. גלריה בנימיני עוסקת בהקשר הרחב של חומר, מינרלים וחומרים אחרים, ובכוונתה לתת פרשנויות חדשות למושג "חפירה". לפיכך, הוזמנו ארבעה אמניות ישראליות להשתתף בגרסה המקומית של התערוכה בנוסף לאומנים האורחים מגרמניה.

back to top