טבעי, טכנולוגי

אוצרת: שלומית באומן

משתתפים: מאיה בן דוד, עפר גרינולד, רננה עיר-שי, אילנה אפרתי, אריאל בלונדר ושירה שובל. 

שיח עם האמנים: שישי, 19.10.18, 11:30

"טִבְעִי | טֶכְנוֹלוֹגִי", 3 תערוכות חדשות הנפתחות במקביל בבית בנימיני, ועוסקות בהקשרים שונים של היחסים בין אדם, טבע וטכנולוגיה. משמעותם של המושגים "טבע" ו-"טכנולוגיה" משתנה ללא הרף בתרבות, וקצב השינוי רק גדל בהתמדה: דיגיטציה של תהליכים, ננוטכנולוגיה (ננו ביוונית זה ננס, כלומר מניפולציות בקנה מידה זעיר ובלתי נראה של  10-9, כלומר מיליארדית המטר), ביולוגיה סינתטית, סינגולריות (מיזוג בין אדם ומחשב) וכדומה, הם רק חלק מהשינויים הטכנולוגיים המתרחשים בעשרות השנים האחרונות וכבר משפיעים על חיי היום יום שלנו. טכנולוגיות אלו יוצרות טשטוש בהבחנה שבין אדם, טבע ומכונה ובין המציאות הממשית וזו הווירטואלית. 

בשנים האחרונות, עם התרחבותם של שדות טכנולוגיים קיימים והתפתחותם של חדשים, ניכרים יותר ויותר שיתופי פעולה בין צוותים מתחומי ידע שונים. גישה זו משתקפת בשתיים מתוך שלושת התערוכות בהן באה לידי ביטוי גישה בין תחומית החוצה שדות של ידע: בוטניקה, מדיה דיגיטלית, פיסיקה, עיצוב ואמנות.

שלושת התערוכות החדשות הנפתחות בבית בנימיני, מציעות שלוש פרספקטיבות שונות על המרחב הטבעי והטכנולוגי, ושואלות שאלות רלוונטיות מתוך שפת העיצוב ושפת האמנות. היחסים בין המושגים "טבעי" ו"טכנולוגי" אינם נתפשים בתערוכות אלו מתוך חלוקה דיכוטומית ובינארית, אלה מתוך התבוננות עקרונית על מערכת יחסים מורכבת, מפרה וביקורתית – תוך כדי טשטוש גבולות מצד אחד, וחיפוש אחרי ניסוח של שפה חדשה מצד שני.

back to top