תחנה בזמן 2018

הגלריה הקטנה מציגה את עבודותיהם של שלושת בוגרי מלגת סטודיו ראשון 2017-2018 סיון שפנר, אליה לוי ואבי בן שושן

אוצרת: רוית לצר

פתיחה: 6.9.2018 / נעילה: 27.10.2018 בשעה 14:00

מטרת המלגה "סטודיו ראשון" בבית בנימיני היא ליצור גשר מקצועי בין בוגרי מחלקות ללימודי קרמיקה בבתי ספר אקדמאים, ובין העולם המקצועי שמחוץ לאקדמיה. מלגת "סטודיו ראשון" מיועדת לבוגרים המעוניינים להמשיך וליצור בתחום הקרמיקה ולהיחשף לעולם המקצועי שמחוץ לחממה הלימודית. רגע לפני תום שנת המלגה, לפני יציאתם לעבודה בסדנאות עצמאיות משלהם, ולפני כניסתם של המלגאים החדשים לחלל הסטודיו, מציגים שפנר, לוי ובן שושן גוף עבודות, שהוא פרי מחקר שערכו במהלך שנת המלגה.

 סיון שפנר מתמסרת לתהליכי העבודה ולמצבי הביניים המתרחשים במהלך העבודה בחומר ומשתהה ברגעים ובהזדמנויות הנקרים על דרכה, מתוכננים ואקראיים כאחד. ההשתהות בנקודת זמן ומרחב מייצרת אובייקטים בעלי יופי חומרי ופראי, עדין ושברירי וחושפת את היופי הקיים בתהליך, יופי הנגלה לעיני האמנית במהלך עבודתה ומוצא את מקומו באובייקט "גמור", מוכר. מתהליכי מחזור, לשקילת חומרי גלם, מלישת החומר ועבודה בגוש על הגלגל, יופיו וקסמו של תהליך העבודה מעלה שאלות הנוגעות בבחירה, בתהליכי עבודה ובמהות החומר.

 אליה לוי מחפשת לקשור בין חומרים קשים לרכים ומייצרת לשם כך שבכות חומר הנרקמות על ידה ברשת חוטים סבוכה של דימויים וצבעים. עולם הדימויים הרקום נוגע בציורי האריחים שצוירו על ידי אמני ה Arts and Crafts האנגלים ומחבר שתי מסורות קראפט שונות לכדי אובייקט אחד. אליה מבקשת לחבר קורים לדימויים ויוצרת לשם כך קופסאות חומר דקיקות בנויות ביד השומרות את מלאכה הרקמה והחומר עליהן ובתוכן.

אבי בן- שושן מעצב אובייקטים קרמים שימושיים הנושאים את זיכרון הגוף, אבריו ושריריו, את מתח העור על פני העצמות. האובייקטים אותם הוא מעצב הופכים לצלמיות בנות תקופתנו המחברות את האנושי לפיסולי ולשימושי. תנועות הגוף ומחוותיו חוברות אל החומר הקרמי, נוגעות בדימוי עצמי, בתפישת גוף ומגדר, מחברות חומר, גוף ונפש בתשוקה אל גוף האובייקט ואל השימוש בו.

 

 

back to top