צבעים – מיכל קורן ויהודה קורן

אוצרת: עינב ברנס אליאסוב

פתיחה: חמישי, 3 למאי 2018, 19:30

נעילה: שבת, 16 ליוני 2018, 14:00

התערוכה COLORS היא השנייה בסדרת התערוכות העוסקות בקשר בין דורי המתקיים באופנים שונים בין יוצרים.

יהודה ומיכל, אבא ובת יוצרים יחד בשנים האחרונות וידועים בהתמחותם בטכנולוגיה של הקרמיקה וביכולת לפתח מנעד רחב של גלזורות, אנגובים ומרקמים ייחודים.

יהודה למד בצ'ילה הנדסה קרמית ואחרי כן המשיך ללימודי אמנות. בשנת 1960 החל את דרכו במפעל הקרמיקה "לפיד" בתל אביב ובמקביל לימד בבית הספר "ויצו".  מאוחר יותר פתח יהודה את "קרמיקה קורן" מפעל לייצור ומכירה והשתלב כמרצה לטכנולוגיה במחלקה לקדרות דאז (היום המחלקה לעיצוב קרמי וזכוכית), שם לימד מעל 4 עשורים. גם היום ממשיך יהודה ללוות תלמידים ויוצרים רבים.

מיכל נחשפה כבר בילדותה לעולם הקרמי, ובשנת 2003 התקבלה ללימודי הקרמיקה בבצלאל. עם סיום הלימודים פתחה סטודיו בתל אביב והיא מתמקדת בהוראה והנגשת הטכנולוגיה של הקרמיקה.

לאורך השנים בכל מוצאי שבת נפגשים יהודה ומיכל בסטודיו בתל אביב ומדברים על צבע. בוחנים גלזורות, אנגובים, מרקמים, שכבות, שוקלים, רוקחים, מפתחים ומתעדים עוד ועוד ניסיונות חדשים.

התערוכה "COLORS" מבקשת להציג באופן אחר את הטכנולוגיה של הקרמיקה, לא רק כמעבדה וכמלאי שרשראות ניסיונות קטנטנים או ארגזי לוחיות צבעוניות "ממשפחות" צבע, אלא כאובייקטים עצמאיים בעלי שפה ומשמעות משלהם, המחברים צורה וצבע יחד.

הקשר בין יהודה למיכל מאגד בתוכו לא רק קשר בין אבא לבת, סיפורי חיים, חוויות ילדות אלא גם קשר מקצועי המעביר ידע עצום להמשך הדורות הבאים.

back to top