רונית ברנגה

נ. 1973

מקום לידה: חיפה, ישראל 

שנות פעילות: 21

מנטור/ים: במהלך השנים הראשונות בהן התוודעתי לחומר, פגשתי מספר נשים נפלאות שהשפיעו רבות על התווית הדרך האמנותית שלי מבחינה פיסולית.  הראשונה היא אורה אילון, שהייתה מייסדת וראש המחלקה לקרמיקה במדרשה בזמנו, היא פתחה לי את הדלת לעולם החומר.  השנייה היא אווה אבידר שהיוותה השראה לעבודה בטכניקת פיסול פיגורטיבי והשלישית שלומית באומן, שבהכוונה מדויקת הרגיעה אותי שאני במקום הנכון לי. 

 

למה חומר?

המפגש הראשון שלי עם חומר היה בשנה השנייה ללימודי במדרשה לאמנות. היה לי חלון במערכת ונכנסתי לקורס אובניים מתחילים.  התחושה של יצירה בחומר, של עבודה בידיים, הייתה ממכרת.  הפסקתי לצייר ורק פיסלתי במשך שנים רבות.  רק בשנים האחרונות חזרתי לצייר על הפסלים שלי.

מה אני מבקשת לספר?

 אני לא מבקשת לספר דבר באמצעות החומר, אני יוצרת אמנות.  אבל, החומר העיקרי שמשרת אותי בצורה המדויקת ביותר בתהליך היצירה האמנותית שלי כרגע הוא החומר הקרמי.  אני עדיין מלאת תדהמה מהאפשרויות שהחומר נותן לי ומהעובדה שאני יכולה ליצור איתו כל מה שעולה בדמיוני, בעצמי, בסטודיו שלי.  אחרי 20 שנה אני עדיין מכורה לחומר.

מה מאפיין את תהליך העבודה שלי?

 אני תמיד עובדת על מספר עבודות בו זמנית, בדרך כלל בזמנים שונים של תהליך היצירה: פסלים גולמיים בתחילת עבודה, פסלים בתהליך פיסול מתקדם, פסלים בתהליך ציור אקרילי, כשהם אחרי שריפה בתנור.  כל השולחנות ומשטחי העבודה ניידים ועל גלגלים והסטודיו "משנה פניו" לפי הצורך שלי.

כלי עבודה נבחר…לא יכולה ליצור בלעדיו:

כלי פיסול קטן, בעל ידית עץ וסופית מתכת קעורה וחדה בזווית מדויקת המאפשרת בפיסול פיגורטיבי ליצור את המפגש של קפלי העור.

נחוץ לי בסביבת העבודה שלי:

להיות לבד שעות בסטודיו ולשמוע ספרים תוך כדי עבודה.

back to top