לאה שבס

נ. 1947

מקום לידה: גרמניה

שנות פעילות:  45

מנטור/ים: המורים בתקופת הלימודים שלי:  John Mason, Susan Peterson, Bill Mahoney

 

למה חומר?

בתקופת לימודי האמנות נחשפתי לחומרים שונים . במפגש הראשון עם החומר הרגשתי  משיכה שאז עדיין לא הייתה מובנת לי. לחומר חיות ונוכחות שלא משתווה לשום מדיום אחר. הוא חי, נושם,  מגיב, משתנה עם כל נגיעה ובעבודה אתו נוצר דיאלוג מרתק…. דו שיח שמתמשך כבר יותר מ 40 שנה. היום אני מזהה שבתכונות של החומר יש  התאמה לתוכן של העבודות שלי. שניהם מאכלסות אזור גבולי שנע בין ניגודים וזה מה שמאפשר את החופש המרבי ליצור.

מה אני מבקשת לספר?

באמצעות החומר אני מנסה לספר את המסע הפנימי שלי לגילוי זהותי כאדם וכאמן. בגלל שבצעירותי משפחתי היגרה  מישראל לארה"ב נוצרה בי  תחושה של חוסר בהירות לגבי השייכות שלי  למקום ותרבות.  דרך העבודות גיליתי שמקומי הטבעי הוא על התפר וכן גם העבודות נעות באזור  שהוא בין לבין:  בין הדו ממד לתלת ממד, בין מציאות ואשליה.

מה מאפיין את תהליך העבודה שלי?

ההשראה לעבודות מגיעה ממקומות שמרגשים אותי  ושאני מרגישה חיבור אליהם: מאלמנטים ארכיטקטוניים  ליצירות אומנות מתחומים ותקופות שונות.  ההכנה מלווה במחקר והמון סקיצות. לפני שאני ניגשת לחומר אני מכינה מגזרת מנייר שלפיה אני יוצרת משטחי חומר אותם אני מחברת ליצירת גוף תלת ממדי  נקי  ומדויק  עם  העדר מוחלט של טביעת יד היוצר.  הצביעה  גם היא מונוכרומטית וכל זאת כדי לא ליצור הסחת דעת מריכוז באובייקט ובשיח שמתרחש בין פני השטח הדו ממדי לצורה התלת מימדית שלו.

כלי עבודה נבחר…לא יכולה ליצור בלעדיו:

Slab Roller

נחוץ לי בסביבת העבודה שלי:

סדר, שקט , וחלון לגינה

back to top