ססספאם / תערוכה קבוצתית

תערוכת צורפות במסגרת שבוע איור

אוצרות: משותפת

משתתפים: מיכל אורן, שירלי בר אמוץ, אדה ורדימון-גודנסון, עינת לידר, קובי רוט, ורד קמינסקי.

פתיחה: חמישי, 11.11.2021 בשעה 19:30

שיח גלריה: שבת, 1.1.22, 11:30

נעילה: שבת 8.1.22 בשעה 14:00

בתערוכה ססספאם אנו מנהלים שיח ביקורתי תרבותי אינטימי באמצעות תכשיטים. התכשיט, בו נוצר עולם בזעיר אנפין, מצריך קרבה ושימת לב לפרטים. על הגוף, כמו ספר פתוח, בחלל תצוגה אישי ונייד, מתאפשרת העמקה ושיח לא פורמלי ולכן גם חופשי יותר, כהמשך להתייחסות לתערוכה הקודמת, שהתקיימה במסגרת שבוע האיור 2019, ועסקה במציאות החברתית פוליטית המקומית. בתערוכה הנוכחית אנו מתייחסים ל׳ספאם׳, כמסר ריק, המציף אותנו בדיבור או בשפה הכתובה בעל כורחנו. לעיתים מופיע בעטיפה יפה ומושכת, הספאם הוא מטאפורה לדבר מתעתע, מטעה, שיקרי.

על העבודות:

ורד קמינסקי – קיצפיות (Kitspiot) 2021. ערמת חלקי חיות בר, ערמת אברים פנימיים, מערכות עיכול, פסלי שיש של קיצפיות, ודפים מקומטים בדרכם לפח האשפה. כולם סיכות מבטון עטופות במושגי יופי: לבן, חלק, נקי, ומסתירות מסרים רעילים של ריקנות ובזבוז. חומרים: מלט, פיגמנט, כסף, פלדת אל חלד.

עינת לידר – תל (Tel) 2021. סדרת סיכות אשר נבנתה משאריות מודלים תלת-מימדים מודפסים לתכשיט ׳שייח מוניס׳ מתוך הסדרה ״הסדר לא הושב על כנו״, 2009  שעסקה באפשרות להכיר בחלומם השבור של אחרים, באמצעות המחשת אפשרויות הפיתוח של כפרים ושכונות פלסטיניות בתל אביב. לשאריות ה-PLA  הצבעוניות חוברו כעת חלקים ממוחזרים של ריהוט וחפצים ביתיים אישיים. כל אלה הופכים בסיכה הנצמדת לגוף להצהרה, בדבר נדבכים ארכיאולוגיים בשיח לא פתור. שלד קבור של חיזיון אורבני היסטורי, מתחת להיכלי הידע החדשים של האוניברסיטה. חומרים: שברי כלי עץ, רסק אבנים חצי-יקרות, שאריות הדפסת PLA,  טושים ואקוורל, לכה, מוט נירוסטה.

קובי רוט – לעינייך בלבד (For Your Eyes Only) 2019-2021. תליונים, סיכות וחפצים. תבליטים בהשראת מסמכים בלתי פתורים מהעולם העתיק (ומקורות נוספים). מסכת כלים (כלי המקדש) מהמאה ה-17 ומגילת הנחושת מהמאה הראשונה לספירה. מסמכים אלו מכילים רישומים מפורטים המתעדים מקומות בהם נגנזו אוצרות אדירים. הבטחות לאוצרות נמצאות בכל מקום. חומרים: כסף, אבקת נחושת, נחושת, שמן זית למאור, תרמו-פלסטיק, קטניות מש.   

מיכל אורן – ספאם-גראם (Spam-Gram) 2021 תליונים, סיכות, עגילים. שם העבודה מורכב משתי מילים: ספאם וטנגרם. הספאם כמשהו ויראלי, מתפשט, שיש לו וריאציות ווריאנטים, והטנגרם שאינו אחד שלם אלא פיזור, תהליך והשתנות פיסות של כסף מרודד, שאריות של עבודות קודמות. דגלים שחורים שהפכו למפרשים לבנים, אולי טיפות, הולכים ומתגבשים לאפשרויות, להצעה של דבר-מה, מונחים על דפים מרוקנים מתוכן של ספר אמנות ישן. התוכן התרבותי שנעלם, מתמלא בדבר חדש שעדיין לא לבש צורה גמורה. חומרים: כסף, פנינים, נייר.

שירלי בראמוץ – התפרצות (Outburst) 2019. סדרת תליונים בהן דימוי ציפורים פוערות מקור חשופות שיניים חדות, הזעם מתפרץ החוצה והן הופכות לחיות פרא תוקפניות המאיימות לטרוף את הסובב אותן. חומרים: אמייל על נחושת.

רק עצמות יישארו ( (Only bones will remain2021.  סדרת תכשיטים דמויי עצמות, נראות כשאריות של ארוחה או מה שנותר מהטרף בקן הציפורים. חומרים: סיליקון, קליי, הדפסת תלת-מימד בניילון.

אדה ורדימוןגודנסון – בריאו (Brio)2021 .בריאו היא חברה שמייצרת צעצועי עץ שכל הילדים בסקנדינביה גדלו איתם. סדרת התכשיטים התפתחה בעקבות הישאבות לחיטוט ממושך במחסן ביתי וגילוי שברי זיכרונות בהם אוצרות של ממש וגם פסולת. פריטים שנשכחו מקבלים משמעות יקרת ערך כשהם טבולים בזיכרונות מתחדשים. חומרים: עץ, זכוכית, צבע אמאיל, חוטי פשתן, משי וכותנה.

 

back to top