החברה לשיקום המלאכה בתל אביב-יפו

רועי פביאן, אמיר ויזר
אוצרת: שלומית באומן

יום שני | 4.7.2016 | 21:00

יום חמישי | 28.7.16 | 21:00

ב – 4 ביולי – 'סטודיו הצימר' מאלתר בחומר, מוסיקה אלקטרונית ונגינה על אובייקטים. מופיעים: גיא אושרוב, רון קציר, שמיל פרנקל. עוד באותו הערב יופיעו, 'סואסיידל פרניצ'ר', הרכב רוק פסיכוטי במקצבים משתנים. מופיעים: אלחנדרה לוי ואבינעם שטרנהיים.

ב –  28 ביולי – 'שלישיית אותו עולם', טריאלוג על סף המקרי בין שלושה אמנים פלסטיים בשפה מוזיקלית של צלילים לא צפויים מבוסס על קאברים לשירים מוכרים. מופיעים: פסח סלובוסקי, גבי קריכלי ואבי סבח.

בתערוכה זו, מציגים פביאן וויזר מיצב מחקרי-לירי שעוסק בהיסטוריה האדריכלית-יצרנית-חומרית של קריית המלאכה. התערוכה הינה מיצב המורכב מכמה אלמנטים פיסוליים. אלמנט אחד מתוך המיצב הוא תבליט המתחקה אחרי התמצית התכנונית, צורנית וחומרית של המאפיינים האדריכליים של קריית המלאכה. האלמנט השני הוא מבנה המגדיר חלק מחלל הגלריה כ"מבנה פולי" (Folly) ארכיוני של פיסות תיעוד הקמתה של קריית המלאכה. בנוסף, ממוקמת בחלל מעין "עמדת תצפית" אל קריית המלאכה עצמה, הפועלת כמערכת דיפוזית דו כיוונית, המאפשרת בו זמנית את הכנסת קריית המלאכה לבית בנימיני והוצאת בית בנימיני אל קריית המלאכה.
פביאן וויזר הופכים את מרחב הגלריה הממוקמת בשולי קריית המלאכה לחלק בלתי נפרד ממנה תוך הזחתה לשפתם האמנותית מחד, והפיכתו של בית בנימיני ל"מפעל תערוכות" מאידך. האם ניתן לגשר על פער זה?

back to top