סל צריחה

התערוכה השנתית של אגודת אמני קרמיקה בישראל

אוצרת "סל צריחה" 2013, התערוכה השנתית של אגודת אמני קרמיקה בישראל המוצגת בבית בנימיני, רז סמירה, מספרת לגלית גיאת בתכנית "יוצאים שבוע" של ערוץ 10 אודות התערוכה.

אוצרת: רז סמירה
פתיחה: יום חמישי 29 באוגוסט 2013, בשעה: 20:00
נעילה: שבת 12 באוקטובר 2013

התערוכה השנתית של אגודת אמני הקרמיקה בישראל, "סל צריחה", מציינת שנתיים למחאה החברתית של קיץ 2011. התערוכה משקפת את ההתרחשויות החברתיות והאמנותיות שנולדו בעקבות המחאה, ובוחנת כיצד שינתה המחאה בהדרגה את הנרטיב הישראלי ואת התודעה הישראלית. התערוכה מתייחסת לשליטה של כלכלה גלובלית, קפיטליסטית ודורסנית על המציאות החברתית-כלכלית שבתוכה חיים כולנו.

סל הצריכה הוא אחד הגורמים המשמעותיים בחיינו: הוא קובע את המדד, את אחוזי העוני בחברה, את סל התרבות, את סל התרופות. השינויים בו מייצגים את השינויים הכלכליים בחברה שבעקבותיהם מתרחשים שינויים חברתיים ופוליטיים. התערוכה מגיבה על תרבות הצריכה בת זמננו המשרתת צורכי תאגידים גדולים, תוך ניצול אמצעי התקשורת ההמוניים. תרבות זו יוצרת קיטוב בין עניים לעשירים.

מדיום הקרמיקה הוא זירה תוססת ורבת עניין, והיוצרים בה מגיבים לאירועי המחאה הן באופן ישיר ומיידי והן באופן נסתר. בתערוכה משתתפים 25 אמנים, והיא משלבת מיצג, וידאו ועבודות קרמיקה.

משתתפים: אליזבת כהן, אירית אורפז, אניסה אשקר, אפרת אייל, גדעון גכטמן, ג'נטג'ינו, גיא גולדשטיין, דורית בן טוב, דניאל לנדאו, טליה טוקטלי, יעל נובק, יואלה שרון, לאה שבס, מאיה אטון, מיכל אדלר שלו, סיון שטרנבך, עינת כהן, ענבל גרזון, עפרי תם, רונית ברנגה, רחל אלימלך אורבך, רני גילת, רעיה שטרן, תמר ניסים.

בערב הפתיחה יוצג המיצג "המטחנה" של תמר ניסים

back to top