חומר חיובי

פתיחה: 3 במרץ 2013, בשעה 19:00

נעילה: 11 במרץ 2013.

אוצרת התערוכה: רונית צור

"בית בנימיני מתכבד לארח בין כתליו את פירותיה של דרך פתלתלה ומרתקת שראשיתה לפני כשנה. בסטודיו במרכזה של תל אביב, בימי סוף השבוע, התכנסו ביוזמת רני גילת, אמן ומנחה לימודי קרמיקה, וביוזמת הוועד למלחמה באיידס, שבעה בחורים והתנסו לראשונה בחווייה משמעותית של העבודה עם החומר הקרמי. הוזמנתי לפגוש אותם ואת העבודות שיצרו בתקופה זו, כדי לגבש יחד את תוצאות הפרויקט לכדי תערוכה בבית בנימיני המרכז לקרמיקה עכשווית.

בבואנו לבחור את התערוכות שברצוננו להפיק ולהציג בבית בנימיני הקריטריונים המשמשים אותנו מורכבים מתמהיל נכון של נושא התערוכה, איכות העבודות, מהודקות, רלוונטיות תרבותית-חברתית-פוליטית, כל זאת תוך שימת דגש על מיקום מרכזי  של העשייה הקרמית בתערוכה. בהצהרת הכוונות של בית בנימיני תופס מקום חשוב הרצון לתמוך בקבוצות שונות בחברה הדורשות התייחסות ייחודית ולכוון אליהן את תשומת הלב של המבקרים במרכז.

מכאן שכבר במפגש הראשון שלי עם הקבוצה רציתי למצוא את הדרך המתאימה להבאת העבודות לתצוגה במרכז, לצד החששות מפני היותה קבוצה של חובבים "טריים".

החבורה הודרכה על ידי רני גילת לעבוד ולבטא באמצעות החומר את אותן משמעויות ורגשות כבדים הנלווים להיותם נשאי HIV. מפתיע ומרגש עד מאוד היה להיווכח בכוחן ובאיכותן של העבודות ובנכונות חברי הקבוצה להתגייס, בחודשיים שנותרו עד להעלאת התערוכה, לעבודה אינטנסיבית ומאומצת כדי ליצור מכלול שלם וייצוגי, אמין, ייחודי וישיר.

בטקסט המרשים והחשוב, שכתב בכנות רבה כל אחד מחברי הקבוצה ומופיע בעמודו האישי בקטלוג, ניתן לעקוב אחר התהליך שעבר ולקבל מושג על נושאי עבודותיו ועל אופי הביטוי שהתאים לו.

כוחה של התערוכה וחיוניותה הם בין היתר בכך שאין פה דיבור חיצוני על נושא אלא עשייה מתוך ההוויה של היות בתוכו, של ייצוג אמנותי לחיים שצבועים בצבע ה'נשאות'".

הגלריה תהיה פתוחה גם ביום ראשון, 10 במרץ 2013, בין השעות 11:00-19:00.

back to top