הפלגה – סירה לשום מקום

פתיחה: 17.11.11 -14.1.12

אוצרת: תרצה ילון קולטון

משתתפים: נורה ונעמי, אברהם אופק, אווה אבידר, ענת בראל, רונן סימן טוב, נועה בן-נון מלמד, לאוניד גוסין, רותי ברקאי, יונתן אופק, טליה בר, מאירה אונא בן-חנן, דיוויד מוריס, בנימינה נדלר-נאור, סבטלנה פיירמן ושולמית עציון

בתערוכה הפלגה אובייקט הסירה מהווה נקודת משען חזותית, ממנה אנו יכולים להסיט את המבט לעבר הנרמז והמובל ממנו. הסירה היא מעין בית קיבול, המכיל בו זמנית מגוון משמעויות אישיות כגון מסע, בריחה, הרפתקה. בדימוי של הסירה אפשר לראות רובדי משמעות רבים, החל מיעדים אופטימיים בסיפורי הרפתקאות וכלה בגוון פסימי של הסירה שנושאת את גופת המת במסעה האחרון. בכל אחת מהעבודות המוצגות בתערוכה נחשף תהליך הקשור במצב רגשי או קיומי ואנו נחשפים למסעות של שחזור ועיבוד זיכרונות. בחלק מהעבודות נחווה מעין מצב סטטי של חידלון או היתקעות אשר עצם המודעות אליו היא בבחינת נקודת פתיחה למסע עתידי.

יש עבודות המציגות סוג של קונפליקט כך שהיצירה היא מיזוג של מצבים ותהליכים הסותרים זה את זה, המטעינים אותה בכפל משמעות, וזו חושפת סערת רגשות המטלטלת את הסירה על פני מים לא שלווים. בין העבודות יש המתארות הפלגות ובהן מצבים של חלום, תהייה או כמיהה המבוטאים באופן לירי.

בתערוכה מוצגות יצירות באמצעי ביטוי מגוונים כמו עבודות בחומר, עבודת וידאו, מיצב, ציור וצילום.

back to top