לוקחת סיכונים | מירי פליישר

אוצרת: שלומית באומן

שיח גלריה: יום שבת 29.4 בשעה 11:30 (ביום הנעילה) עם האוצרת ומירי פליישר ושולמית מילר שמציגה בגלריה הקטנה

 נעילה: שיח גלריה, שבת 29/4/17

מירי פליישר היא יוצרת ותיקה הבוחנת את המתח שבין הכלי לחפץ, בין השימושי למופשט. נקודת המוצא היא קדרות, כלי שימושי ופשוט. אולם כבר עם לישת החומר קוראת פליישר תגר על חוקי העבודה בו. היא לשה אותו עם חומרים הגורמים לתסיסתו, מניחה גלזורות עבות מידי באופן פראי ומכוון, שורפת בטמפ' גבוהות מידי, כל זאת על מנת למתוח את גבולות ההתנהגות של האובייקט ולאפשר לשריפה בתנור הקראמי להשפיע עליו כמו אתר וולקאני טבעי בזעיר אנפין. התוצאה של תהליך זה היא סדרת אובייקטים בלתי צפויים, אשר עברו טלטלה צורנית וחומרית והפכו לסובייקט בעל משמעות ייחודית ואישית. פליישר מתכתבת בעבודתה עם קדרות מסורתית יפנית (זן), וכלים מטקס התה היפני, תוך כדי פיתוח שפה אישית ומקורית.
בגוף עבודות זה, השימושי, הבלתי נראה, השקוף והיומיומי מקבלים קול ייחודי, צורה, נוכחות ואמירה אשר מצליחים לחבר את החפץ הפשוט עם הוויה קסומה ועוצרת נשימה. העבודות בתערוכה בוחנות את גבולות הזיכרון, הרגש הכמיהה והיופי.

כול העבודות בתערוכה הן עבודות קדרות העשויות מתערובת חומרי קרמיקה שונים וחומרים מתסיסים ומתיכים לטמפרטורה גבוהה. העבודות מצופות בערבוב חופשי ואינטואיטיבי של גלזורות וצובענים שונים (cº1200 לערך)

צילומים: קלאדיה רוטקגל

back to top