2016: גבי פרז

"התשוקה שלי היא פיסול בחומר ועולם הפיסול מרגש אותי, אני נמשכת לפיסול פיגורטיבי ורוב העבודות שלי עוסקות בעולמי הפנימי. בתום 4 שנים של לימודי פיסול וקדרות אני נרגשת להמשיך את התפתחותי האמנותית ולמצוא את מקומי בעולם הפיסול הקרמי. עבורי בית בנימיני מהווה אפשרות לחוויה ייחודית של תחילת דרכי המקצועית, ואפשרות ללמוד את הדרוש בניהול סטודיו כדי שאוכל להתקדם וליצור בצורה הפורה ביותר".

גבי פרז | התנסות ראשונה בהוראה

השנה במלגת "סטודיו ראשון" הייתה עבורי חוויה חשובה ומלאה בדברים חדשים שלמדתי על המקצוע ועל עצמי. המשמעותית ביותר הייתה ההתנסות הראשונה שלי בהוראה.

כבר בתחילת השנה בבית בנימיני עלתה האפשרות שאעביר סדנאות חוויתיות, סדנא חד-פעמית על האובניים או בעבודת יד עבור מבוגרים וילדים, ולי זו הייתה הזדמנות להתנסות בהוראה בפעם הראשונה.
ברגע הראשון זה קצת הפחיד והלחיץ אותי: איך להסביר? במה להתחיל?
קודם כל חקרתי ושאלתי את מי שהיה סביבי ואת קודמיי בתפקיד, איך הם בונים סדנא של שעתיים לאנשים בלי שום ידע קודם. בעזרתם הבנתי על מה חשוב שאשים דגש.
בפעמים הראשונות קצת גמגמתי, קצת שכחתי אבל תוך כדי הסתדרתי. הבנתי שהדבר שהכי חשוב שאלמד הוא להקשיב לתלמיד, לראות במה הוא מתקשה ולנסות להסביר שוב בדרך קצת שונה כדי שתהיה לו או לה התקדמות.
אנשים שזו הפעם הראשונה שלהם על האובניים מצפים לחוויה קסומה בה החומר זז בדיוק כפי שדמיינו. אבל המציאות היא שזו חוויה קצת מתסכלת ולא פשוטה כלל, אז התמיכה בהם היא גם חלק מהלימוד כדי שירגישו שהם לא לבד ולא היחידים שזה קשה להם.
במהלך השנה הייתי אסיסטנטית בכמה קורסים ובהם למדתי המון. דרך הקורסים המגוונים והמורים הטובים שהביאו את השקפת עולמם הייחודית זכיתי ללמוד זוויות חדשות על התחום ודרכי הוראה שונות. אנצל את ההזדמנות להודות לכל צוות בנימיני, המורים והתלמידים, לשותפים שלי לסטודיו אופיר וגור, לנטע, וכמובן למרסל שהייתה חלק חשוב עבורי.

back to top