2006: גיא ג'אנה

שמי גיא ג'אנה. בשנת 2006 זכיתי במלגת "סטודיו ראשון" של מרכז בנימיני שכללה את הזכות לקיים סטודיו לקרמיקה לצד מגורים למשך שנה תמימה ללא עלות. את חשיבותה הרבה של זכות זו אני מתחיל לאמוד מספר שנים מאוחר יותר, כבעליו הגאה של סטודיו לקרמיקה עצמאי ופעיל בתל-אביב.

כבוגר המחלקה לקרמיקה בבצלאל, הזכייה בחלל עבודה רחב ומאובזר ובמגורים, ובתוך כך מתן חופש ליצירה ולהתפתחות, הייתה מבחינתי חלום שהתגשם.

הכלים שרכשתי בתקופה זו, נקי מחובות העולם החומרי, הם אלה אשר נתנו בידי את היכולת לקיים סטודיו. העמקת והרחבת הידע הקרמי שלי כאמן מן השורה, הרחק מהחממה האקדמאית, לצד הידע המנהלתי וכל מה שכרוך בתפעולו של סטודיו, החל מרכש חומרים, דרך קיום חוגים וכלה במכירות כלים, יצרו עבורי בסיס רחב ומוצק להמשך דרכי.

העבודה בסטודיו הייתה טובה ופורייה. השהות הבלתי מוגבלת בו אפשרה את הבשלתם ופיתוחם של רעיונות באופן הכי שלם שהיה ניתן. ניסוי וטעייה כתהליך עבודה, ובמיוחד עבור אמן צעיר בתחילת דרכו הם בבחינת ערך נשגב. ערך נוסף הנו ההפריה ההדדית שהייתה ביני ובין שותפתי לסטודיו, קסם, אשר שעות ההקשבה והיצירה האחד לצד השני לא איחרו לתת פרות. בכך עוצבה זהותי כאמן והשפה הקרמית שלי התחדדה והתעשרה רבות.

משנסתיימה תקופת המלגה, הקמתי כאמור סטודיו לקרמיקה, בו אני חי ופועל. מתקיימים בו חוגים לצד חלל גלרי בו מוצגות עבודותי.

ברצוני לחזור ולהודות למרכז בנימיני שיצר עבורי קרקע דשנה להתפתחותי המקצועית וסיפק לי חוויה מעצבת ויוצאת דופן. אני שמח על קיומה של מלגה זו ועל כך שהיא מייצרת הזדמנות חד-פעמית עבור קרמיקאים מתחילים להתנסות פרקטית ראשונית בעולמם. 

בברכה, 

גיא ג'אנה

back to top