IAC Barcelona 2016

‏Techno-Logical Vessels: Ceramic Design from Israel

בשנת 2013 מרכז בית בנימיני התקבל כחבר בארגון International Academy of Ceramics  – IAC. כחברים באירגון היוקרתי ניתנה לנו האפשרות להגיש הצעה לתערוכה במסגרת הכנס שמתקיים כל שנתיים במדינה אחרת. לשמחתנו הצעתינו התקבלה וב12 בספטמבר 2016 נציג את התערוכה Techno-Logical Vessels: Ceramic Design from Israel בברצלונה ועד ה16 לאוקטובר.

על הארגון:

מטרתו של כנס IAC היא לעודד אינטראקציה בין אנשי המקצוע בתחום קרמיקה בכל המדינות. IAC מפתחת ומעודדת כל אופן של שיתוף פעולה בינלאומי כדי לקדם קרמיקה ולעודדה, ולשמור על הרמה הגבוהה ביותר של איכות הייצור בכל תרבויות הקרמיקה. היום האקדמיה היא העמותה היחידה המוקדשת למדיום החומר אשר מתפקדת ברמה בינלאומית. IAC כנס משלב קרמיקאים, קדרים, אומנים, מעצבים, סופרים, אספנים, גלריסטים, משמרים, משחזרים, אוצרים וכן פאנל של מוסדות יוקרתיים.
יותר מ -60 שנה לאחר היווסדה IAC, יותר מתמיד, נשארה איתנה במחויבותה להיות במרכז של הקהילה הבינלאומית המייצג קרמיקה ברמות הגבוהות ביותר. מתוך הבנה והכרה באוניברסליות של תרבות הקרמיקה כערך ראשוני. IAC ממשיכה לעודד דיאלוג בין התרבויות להבטיח את ההערכה המתמשכת של כל הביטויים של תחום הקרמיקה.
הIAC הוא שותף מוכר של UNESCO

על הקונגרס: 47th Congress & General Assembly of International Academy of Ceramics – IAC

התערוכה Techno-Logical Vessels: Ceramic Design from Israel תוצג כאחת מהתערוכות הנבחרות של הקונגרס ה47 של האקדמיה הבינלאומית לקרמיקה. זהו כנס מקצועי רב משתתפים ורב תערוכות. מתוך למעלה מעשרות תערוכות שהוגשו, התקבלה התערוכה לתצוגה במסגרת כנס חשוב זה ומהווה ציון דרך משמעותי למעמדה של הקרמיקה הישראלית בזירה הבינלאומית. הכנס יתקיים ב – Design Hub Barcelona בין התאריכים 12-16 לספטמבר ומיועד לאנשי מקצוע מהמובילים בתחום מרחבי העולם. התערוכות הנבחרות תוצגנה במוזיאונים הבולטים של ברצלונה, בגלריות וחללי תצוגה מוכרים בעיר ומחוצה לה.

המבנה שיועד לתערוכה Sant Pau Recinte Modernista – Sant Rafael Pavillon
מרהיב ביופיו ובעל ערך היסטורי ארכיטקטוני ייחודי כאחת מגולות הכותרת של זרם ה ART NOUVEAU הספרדי . הוא פרי יצירתו של האדריכל Lluís Domènech i Montaner, ניבנה בתחילת המאה הקודמת , הוגדר כאתר מורשת של UNESCO ולאחר שיפוץ ושימור שהחל ב- 2009 נפתח לקהל הרחב כמרכז חינוך ותרבות למופעי מוזיקה, הרצאות, תערוכות מתחלפות וכד'.

עיצוב קרמי: כלים טכנו.לוגיים
אוצרת: שלומית באומן
מקבץ עבודות מתוך הביאנלה השישית לקרמיקה ישראלית
בתמיכת מפעל הפייס ומשרד החוץ, מוזיאון ארץ ישראל ואגודת אמני הקרמיקה בישראל, HIT

פתיחה: 12.9.16 / נעילה: 16.10.16

משתתפים: עירית אבא – אווה אבידר – שמחה אבן חן – אורלי אליאנורה אדלביץ – מוריה אדר פלסקין – אפרת אייל – שאול ארזי – אילה בוגאי – תמרה בן ארצי – סהר בצרי – אסתר בק – נועם בר יוחאי – רונית ברנגה – פליסיטי ברנשטיין יעקובי – טל גור – דב גנשרוא ועמי דרך – לנה דובינסקי – יהונתן הופ – נועם דובר ומיכל צדרבאום – איריס זוהר – דורי שכטל זנגר – מגדלנה חפץ – ארי טלברג – רוית לצר – רחל מנשה דור – חמי מנשרוף –המכון הישראלי לקרמיקה וסיליקטים – מיקרו קרמיקה – רועי מעין – יעל נובק – סטודיו קאהן: מיי ובועז קאהן – סטודיו רדיש: נעמה שטיינבוק ועידן פרידמן – שירה סילברסטון – אמנון עמוס – עפרה עמיקם – איילון ערמון –פלסן – מירי פליישר – מרסל קליין – רעות שטרן ואיה בן יצחק מרגוליס – יובל שאול – רעיה שטרן –  ברק דאלי

על התערוכה:

התבוננות על ההתפתחויות הטכנולוגיות השונות בארץ ובעולם והשפעתן בשנים האחרונות על תחומי הקראפט בכלל והעיצוב הקרמי בפרט, מצביעה על כך כי בתחום זה, מתפתחות ללא הרף אפשרויות חדשות ומעניינות המזמינות אותנו למחשבה מחודשת. מגמה זו משקפת את ההבנה כי חיפוש אחרי גישה חדשה לנושא שיטות העבודה – מייצרת בהכרח תובנות חדשות בין היצירה בחומר לעולם הטכנולוגי בתוכו אנו חיים. טכנולוגיות מתקדמות אשר התפתחו בשנים האחרונות יוצרות הבנה חדשה ומרחיבת אופקים של התחום, ומאפשרות פעם נוספת בדיקה של היחסים בין החומר הקרמי – כנציג בולט בעל מאפיינים משמעותיים בתרבות החומרית שלנו – לבין "טכנולוגיה" במובן הרחב של המילה.
העבודות המשתתפות בתערוכה משקפות בדיקה זו, המתייחסת להיבטים צורניים חדשים כמו לדוגמא תרומתה של המדיה הדיגיטלית לפיתוח עולם צורני חדש, תובנות ביחס לחוויות שימוש הנשענות על הבנה חדשה של שימושים מסורתיים, ופרשנות עכשווית ורחבה למושג "טכנולוגיה של הקרמיקה". התערוכה מתמקדת במבט המתכתב עם טכנולוגיה כמושג משמעותי בתרבות ובהשתקפות העיצוב הקרמי בתוכו. נקודת המוצא של פרשנות זו מאופיינת בגישה ביקורתית / פואטית / רפלקטיבית באמצעות שיטות עבודה ועיבוד חדשות ומסורתיות. גוף העבודות הנבחר, מייצג באופן רלוונטי את נושא התערוכה ומשלב בתוכו עבודות של יוצרים, אמנים ומעצבים בקרמיקה ביחד עם תוצרים קרמים מתקדמים מהתעשייה. כך נוצר מפגש ייחודי והרחבת גבולות ביחסים בין יחידני לסדרתי, היי-טק ללאו-טק, פואטי לתעשיייתי.

back to top