2017 מוזיאון הגרדינר בטורונטו

בחודש ספטמבר יצאו חברות הנהלת בית בנימיני לקנדה, להשתלמות ומחקר בשיתוף מוזיאון הגרדינר בטורונטו בתמיכת קרן LIAEP.

מוזיאון הגרדינר הוא בין הבודדים בעולם המתמקד בקרמיקה, ברשותו אוספים רבים ביניהם, פורצלן אירופי, מייסן וינאי, אוספי פיגורינות כמו גם קרמיקה סינית ויפנית  ואוספי קרמיקה קנדית ובין לאומית עכשווית.

במסגרת שיתוף הפעולה נפגש הצוות עם ראשי המחלקות והתחומים השונים במוזיאון: אוצרות תערוכות ואוצרות אוספים, גיוס משאבים ותרומות, אירועים מיוחדים, חברות במוזיאון, חינוך וקהילה, קורסים וסדנאות, שיווק וקשרי חוץ, מדיה דיגיטלית, שותפויות ומתנדבים וכמובן ספריה וארכיון. כמו כן נערכו שני סיורים במוזיאון, האחד, בתערוכות והשני סיור באוספי המוזיאון שאינם בתצוגה. המפגשים במוזיאון היו משמעותיים ובעלי ערך להמשך הפיתוח והעשייה בבית בנימיני.

בנוסף לביקור בגרדינר, התארח הצוות ב Harbourfront Center מרכז ללא מטרת רווח לתרבות, אמנות ועיצוב בטורונטו. המרכז מציע תכניות שהות לאמנים בתחומים שונים: זכוכית, קרמיקה, עיצוב, טקסטיל, צורפות ועוד. האמנים פועלים במרכז במשך שנה עד שלוש שנים בסדנאות פתוחות לצפיית הקהל, מלמדים קורסים שונים ומפתחים את עבודתם האישית. בנוסף מתקיימים פסטיבלים ואירועים בתחומים שונים, תערוכות מתחלפות בגלריה הציבורית במקום ועוד.

אגודת אמני הקרמיקה והזכוכית של אונטריו, Fusion , בשיתוף עם Harbourfront Center, הזמינו את חברות הצוות להרצות בפני הקהל הרחב ולהציג את בית בנימיני והקרמיקה הישראלית העכשווית. ערב ההרצאות נחתם בהדגמת אמן של אסתר בק ובתגובות חמות של הקהל.

הסיור הסתיים בביאנלה הקנדית לקראפט בברליגטון ובתערוכה שהוצגה לצד הביאנלה בגלריה לאמנות במקום.

back to top